Спортивна мережа Athletics закриває магазини і залишає ринок

Мережа магазинів спортивних товарів Athletics оголосила про згортання діяльності. Формальне рішення ухвалили ще у черевні 2025-го, а наразі затвердили план розрахунків з партнерами, врегульовують питання з орендодавцями, тощо.

Про це в інтерв’ю для RAU розповіла СЕО мережі Людмила Книш. За її словами, переломним стало поєднання стійкого падіння реальних доходів покупців, подорожчання логістики з військовими ризиками і неможливості узгодити економіку офлайн-формату при поточних орендних ставках і вартості енергії.

Тоді у компанії розглядали три можливих сценарії: "продовжуємо і скорочуємося", "заморожування", "контрольований вихід". 

З урахуванням фіксованих витрат і зобов’язань перед людьми - обрали третій шлях.

Це боляче. Але найгірше, що можна зробити, — продовжувати працювати в мінус і накопичувати борги, втягуючи людей і партнерів у ще більшу проблему. Ми вирішили чесно визнати реальність і закритися коректно, - каже Людмила Книш.

Чи намагалися продати мережу?

Так, Athletics проводили кілька раундів переговорів, каже Книш, і інвестори бачать потенціал ринку. 

Але військові ризики, дорогі страховки і невизначені горизонти окупності ускладнюють угоди. Ми не знайшли баланс між справедливою ціною і прийнятними ризиками для сторін, - додає СЕО.

Внаслідок ліквідації мережі без роботи залишиться кілька сотень людей, у компанії обіцяють допомогу із новим працевлаштуванням. 

Також спікерка зазначила, що хоча діяльність комерційної мережі припиняється, компанія зберігає права на торговельну марку. Це може дати можливість у майбутньому розглянути перезапуск або ліцензійну модель, якщо ринкові умови покращаться.

Розрахунки з партнерами та орендодавцями

Ритейлер вже затвердив план розрахунків і комунікує з кожним партнером, не має заборгованостей перед постачальниками. Боргів перед банками також не лишилося.

Використовуємо комбінований підхід: фінальний розпродаж із прозорими правилами, викуп товару за раніше узгодженими умовами та адресна благодійність через партнерські організації. Наша мета — не «вичавлювати максимум за будь-яку ціну», а закрити запаси цивілізовано, - каже Людмила Книш.

У врегулюванні питань з орендодавцям підхід точковий: де можливо — домовлялися про зниження штрафів і дострокове розірвання, де неможливо — виконують контрактний графік. 

Читайте також: JYSK Україна планує перевершити батьківщину компанії за розміром мережі у 2026 році

Частина локацій в ТЦ одразу буде передана іншим орендарям, однак хто зайде на місце Athletics  - невідомо.