Українці відновлюються не шопінгом, а новими враженнями (дослідження)

Українці дедалі частіше обирають досвід замість матеріальних речей. Близько 71% надають перевагу спільно проведеному часу та новим враженням, тоді як лише 29% вважають важливішим мати річ як нагадування про подію чи людину.

Про це йдеться у дослідженні Kantar.

shoping | 1

Витрачають менше, отримують більше

Попри економічну нестабільність, традиція дарування зберігається. В середньому опитані витрачають на подарунки 3 900 грн, тоді як отримують — вартістю близько 4 694 грн.

Чоловіки витрачають майже вдвічі більше, ніж жінки, проте отримують дешевші презенти. Найщедрішими є люди у віці 41-55 років, а найдорожчі подарунки отримують 30-40-річні.

Натомість молодь (18-29 років) дарує менше через нижчий рівень доходів, але частіше схиляється до нематеріальних подарунків, зокрема подорожей, відпочинку, нових емоцій.

Стрес і потреба в емоційному відновленні

Понад половина опитаних (56%) повідомила про погіршення психологічного стану протягом останнього року, і лише 7% відчули покращення. Найуразливішими групами є жінки, мешканці малих міст і домогосподарства з низьким рівнем доходів.

Серед способів відновлення новий досвід і враження стали головним драйвером покращення емоційного стану — їх обирають 60% опитаних українців.

Для порівняння: шопінг допомагає лише 21%, а похід у кіно чи театр — 11%, ресторан — 8%.

shoping 1 | 2

Зміна культури подарунків

Результати дослідження також підкреслили трансформацію споживацької поведінки українців. Дарування стає не стільки економічним, скільки емоційним актом. Люди прагнуть не володіти речами, а відчувати та створювати спогади.

Читайте також: Знижки у Чорну п’ятницю більше не працюють для 64% українців (дослідження)

Цей тренд задає новий вектор для брендів, які можуть створювати продукти й сервіси, що допомагають людям відчувати життя яскравіше.