Українці відновлюються не шопінгом, а новими враженнями (дослідження)
Українці дедалі частіше обирають досвід замість матеріальних речей. Близько 71% надають перевагу спільно проведеному часу та новим враженням, тоді як лише 29% вважають важливішим мати річ як нагадування про подію чи людину.
Про це йдеться у дослідженні Kantar.

Витрачають менше, отримують більше
Попри економічну нестабільність, традиція дарування зберігається. В середньому опитані витрачають на подарунки 3 900 грн, тоді як отримують — вартістю близько 4 694 грн.
Чоловіки витрачають майже вдвічі більше, ніж жінки, проте отримують дешевші презенти. Найщедрішими є люди у віці 41-55 років, а найдорожчі подарунки отримують 30-40-річні.
Натомість молодь (18-29 років) дарує менше через нижчий рівень доходів, але частіше схиляється до нематеріальних подарунків, зокрема подорожей, відпочинку, нових емоцій.
Стрес і потреба в емоційному відновленні
Понад половина опитаних (56%) повідомила про погіршення психологічного стану протягом останнього року, і лише 7% відчули покращення. Найуразливішими групами є жінки, мешканці малих міст і домогосподарства з низьким рівнем доходів.
Серед способів відновлення новий досвід і враження стали головним драйвером покращення емоційного стану — їх обирають 60% опитаних українців.
Для порівняння: шопінг допомагає лише 21%, а похід у кіно чи театр — 11%, ресторан — 8%.

Зміна культури подарунків
Результати дослідження також підкреслили трансформацію споживацької поведінки українців. Дарування стає не стільки економічним, скільки емоційним актом. Люди прагнуть не володіти речами, а відчувати та створювати спогади.
Читайте також: Знижки у Чорну п’ятницю більше не працюють для 64% українців (дослідження)
Цей тренд задає новий вектор для брендів, які можуть створювати продукти й сервіси, що допомагають людям відчувати життя яскравіше.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації

