Varus інвестує 30 млн доларів у підписку на продукти: як це працює та чи готові українці
Мережа супермаркетів Varus інвестує 30 млн доларів у створення нової технологічної платформи для доставляння продуктів за підпискою. Сервіс працює з літа 2025-го. За три наступні роки ритейлер в e-commerce планує перейти до формату subscription first ("спочатку підписка").
Як це працюватиме та який досвід має "Чорноморка", що вже кілька місяців працює з подібним форматом повідомляє LIGA.net. Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіше з матеріалу.
Їжа як сервіс
Сервіс Varus функціонує так: споживач один раз вибирає набір продуктів, Varus привозить їх автоматично раз на місяць або з іншою періодичністю. Формат підписки – логічний наступний етап розвитку e-commerce у продуктовому ритейлі, розповідає Олег Спірін, СЕО Varus.ua, напрямку електронної комерції ритейлера.
Ключова ідея нового сервісу – прибрати рутину з повсякденного життя. Клієнт обирає набір продуктів або ж категорії: "сніданок на тиждень", "здорове меню на сім’ю" або "гості за годину". Далі – отримує їх автоматично, без щоденного планування покупок, – каже Спірін.
Пропозиції клієнту – персоналізовані. Алгоритми аналізують історію замовлень, сезонність, бюджет користувача.
Також завдяки більш прогнозованому попиту ритейлер зможе оптимізувати ланцюжки постачання, знизити витрати та забезпечити стабільну наявність потрібних товарів. Під цей проєкт у Varus передбачено окрему ІТ-команду, маркетинг, кур’єрську службу.
Підпискова модель інтегрована у вже наявну цифрову екосистему Varus, яка включає мобільний застосунок, CRM і програму лояльності. Компанія розглядає можливість створення окремого цифрового розширення з більшою кількістю варіантів "сценаріїв" – від харчування до побутових рішень.
Загальний обсяг інвестицій у платформу – близько 30 млн доларів.
У 2024-2025 роках у компанії займалися технологічною розробкою, тестували користувацькі вибори. У 2026 році компанія планує перейти до повноцінної моделі subscription first. Тобто підписка має стати базовим способом взаємодії з клієнтом.
Логістичні питання
Varus робить ставку на власну логістику, оскільки на українському ринку поки що немає масової інфраструктури для доставляння продуктів із коротким терміном придатності.
Найбільший логістичний оператор "Нова пошта" не перевозить те, що швидко псується. Щоб транспортувати такі товари, потрібен сертифікований транспорт, умови для дотримання температурних режимів, кажуть у компанії.
Модель "їжа за підпискою" не нова у світі, зокрема сервіси Amazon Fresh чи Picnic, HelloFresh, Blue Apron, роками формують глобальний тренд. За прогнозом компанії Expert Market Research, європейський ринок "передплачених коробок" у 2025-2034 роках ростиме зі швидкістю 17,5% на рік.
Олег Спірін впевнений, що українці готові до підписки. Згідно з дослідженням ритейлера, понад 60% опитаних клієнтів Varus готові розглядати підписки, якщо вони дадуть економію часу, стабільні ціни та персоналізацію.
Читайте також: Rozetka, EVA, АТБ та інші: рейтинг найпопулярніших інтернет-магазинів за вересень 2025-го
Іншої думки про готовність українців засновниця мережі "Чорноморка" Ольга Копилова. Влітку 2025-го в її ресторанах впровадили підписку на певний вид риби або морепродуктів. Оформивши підписку на місяць, гість міг протягом цього часу отримувати знижки на страви. Проте результат не виправдав очікувань. Мережа очікувала більше підписок, зазначає Копилова.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації

