Їжа в ТРЦ: чи є фудкорти та ресторани драйверами трафіку під час війни

Сегмент food&beverage в Україні переживає складний період: ресторани закриваються, змінюють стратегії та формати. У першому півріччі 2025 року виторг українських закладів харчування зріс на 5% порівняно з минулим роком. Проте це відбулося завдяки вищим цінам, а не більшій кількості гостей, згідно з дослідженням Poster.

Чи залишаються фуд-корти та ресторани в ТРЦ драйверами трафіку та чи впливають вони на середній чек розповідає RAU. Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіше у своєму матеріалі.

Частка відвідувачів

За словами директорки компанії UTG Євгенії Локтіонової, гастро сегмент приводить 10% відвідувачів у ТРЦ.

Топменеджери Nhood Holding – Ганна Корягіна та Яго Бонастр – кажуть, що F&B дедалі більше виконує роль якоря трафіку та суттєво впливає на формування customer journey в рамках розробки концепції сучасного ТРЦ. І орієнтовно 30-40% загального трафіку формуються завдяки пропозиції в гастро сегменті, а не ритейлу.

За їхніми словами, внутрішня аналітика деяких ТРЦ в Києві і Львові демонструє, що значна частина відвідувачів у вихідні приходить насамперед заради досвіду харчування та соціалізації, що впливає на структуру GLA.

У столичному ТРЦ Respublika Park працює 15 ресторанів та понад 20 точок фудкорту.

Ми оцінюємо, що до 20% відвідувачів приходять у ТРЦ саме завдяки гастрономічній пропозиції, а різноманітність кухонь і форматів робить цей сегмент окремим драйвером трафіку. Попит з боку відвідувачів залишається стабільним, тому частка F&B у структурі ТРЦ утримує свої позиції і має потенціал до зростання, – коментує Світлана Горюнова, директорка з оренди ТРЦ Respublika Park.

Популярні формати

За словами Євгенії Локтіонової, наразі актуальним форматом є заклади харчування в середині супермаркетів "Сільпо", що приваблюють офісних працівників, до прикладу, у ТРЦ Lavina Mall та Gulliver.

В компанії Nhood Holding серед привабливих форматів виділяють здорове та функціональне харчування, локальні бренди, casual dining, також кав’ярні та моноформати напоїв. Хоча середній чек у останніх нижчий. До перелічених форматів Горюнова додає азійську і грузинську кухні та сімейні ресторани з великим меню.

Вплив на середній чек

Як зазначає Горюнова, сегмент F&B збільшує час перебування в ТРЦ Respublika Park у середньому на 30-40%. Це означає, що відвідувач зробить більшу кількість покупок, тож таким чином зростає середній чек не лише в ресторанів, а й у інших орендарі.

Топменеджери Nhood Holding також зазначають, що середній чек зростає на 20-35%, а довше перебування сприяє додатковим та імпульсивним покупкам у ритейлі та розвагах.

Проте Євгенія Локтіонова вважає, що коли у населення падає купівельна спроможність, фудкорти не можуть бути драйверами в ТРЦ. До того ж через часті тривоги люди намагаються менше часу проводити на фудкорті, а через падіння добробуту більшою популярністю користуються  великоформатні заклади харчування, як-то: "Пузата хата", KFC та McDonald’s.

Фуд-корти не суттєво впливають на середній чек і час перебування у ТРЦ через швидке обслуговування і доступне цінове позиціювання, – зазначає Локтіонова.

Тренди в поведінці

В ТРЦ Respublika Park спостерігають стабільний попит на якісний, але доступний гастрономічний продукт. Один із ключових трендів – розвиток формату smart casual dining, який поєднує ресторанну якість страв та сервісу з демократичними цінами і швидкістю обслуговування.

Читайте також: Атмосфера сильніша за швидкість: чому офлайн-магазини повертають покупців і що буде далі

Горюнова підсумовує, що навіть коли люди скорочують великі покупки, вони не відмовляються від доступних гастрономічних вражень. Для багатьох відвідувачів це спосіб відновити ресурс, поспілкуватися, провести час із сім’єю або друзями, тож F&B – це антикризовий сегмент для ТРЦ.