Сімейні паркомісця біля ТРЦ: для чого вони потрібні та що не так із законом
Верховна Рада 23 жовтня ухвалила законопроєкт, який зобов'язує облаштовувати сімейні паркомісця біля ТРЦ, бізнес-центрів, а також лікарень.
Як повідомляє “Економічна Правда”, авторка документа Дар'я Володіна переконана, що упорядкування таких місць для паркування допоможе уникати небезпечних ситуацій під час висадки чи посадки дітей і сприятиме формуванню культури взаємоповаги серед водіїв.
Зазначається, що цей закон стосується "власників спеціально обладнаних чи відведених майданчиків для паркування". Володіна в коментарі “ЕП” пояснила, що порядок облаштування має ухвалити Кабінет міністрів.
Таких паркомісць має бути щонайменше 5% від загальної кількості. Вони мають позначатися відповідними розмітками і дорожніми знаками, які визначить уряд.
Мета цього – полегшити та пришвидшити пересування батьків з маленькими дітьми на паркувальному майданчику. Також такі паркомісця мають бути ширшими за звичайні, щоб батьки мали де поставити візок.
Закон направили на підпис президенту, а набрати чинності він повинен через три місяці після опублікування, тобто у 2026 році.
Чого не вистачає в законі?
Найпроблемнішим є відсутність контролю та відповідальності за порушення закону власниками паркувальних майданчиків і користувачами.
Представник кампанії "За безпечні дороги" Микола Ільчук зауважив, що ухвалений законопроєкт "ішов у комплекті" з іншим, який передбачав відповідальність за паркування в неналежному місці. У науково-експертному висновку до ухваленого акта вказано, що два законопроєкти потрібно розглядати разом.
За словами Володіної, над другим актом працюють депутати та представники Нацполіції. На її думку, контроль має бути системним і поєднувати три рівні: адміністративний (інспектори з паркування фіксують порушення), технічний (місця обладнані камерами) та соціальний (інформаційні кампанії).
Ще одна проблема – перевірка наявності дитини та її віку. Також у документі не прописано, чи мають право займати сімейні місця водії, які загалом перевозять дітей, але приїхали на парковку без них.
Що робити власникам парковок?
Облаштування спеціальних місць створить додаткові клопоти та витрати для бізнесу, каже Станіслав Леба, партнер компанії ParkSystem. За його словами, стандартні паркомісця шириною 2,5 метра потрібно зробити триметровими.
Якщо є парковка на 400 місць, то 20 з них мають бути сімейними. Тобто 30 місць треба замалювати і на їх місці зробити нові, – зазначив партнер ParkSystem.
За його словами, облаштувати одне паркомісце коштуватиме 500 грн, стерти старе – 300 грн. Власники майданчиків також мають переробити схему організації дорожнього руху, зробити проєктну документацію і затвердити її в Нацполіції.
Без схеми організації дорожнього руху оператор не має права приймати платежі. Якщо пощастить, то за два місяці це можна зробити, – зауважив Леба.
Київський ТРЦ Lavina Mall став першим в Україні, який облаштував паркомісця для сімей з маленькими дітьми ще до ухвалення закону.
Наше рішення продиктоване прагненням забезпечити високий рівень комфорту. Lavina позиціонується як сімейний ТРЦ, гості з маленькими дітьми становлять значну частку нашої аудиторії, – зазначив СЕО Lavina Mall Дмитро Лашин.
Наразі біля ТРЦ облаштовано 50 сімейних паркомісць, за потреби адміністрація готова збільшити їх кількість. Загалом у Lavina Mall 4 тис. місць.
Читайте також: Вакантність у ТРЦ Києва знижується, проте не у всіх об’єктах (експерти)
СЕО Lavina Mall вважає, що ефективність таких проєктів залежить від свідомого ставлення водіїв. Зі свого боку ТРЦ планує посилити пости охорони в зоні сімейних паркомісць, аби працівники стежили за цільовим використанням цих обʼєктів.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації

