Майже 50% скоротили витрати: як війна змінила споживчі пріоритети українців (дослідження)

Війна змінила споживчі стратегії українців, але від улюблених речей і занять вони прагнуть не відмовлятися. 85% зазначили, що намагаються підтримувати душевну рівновагу. Найвиразніше ця тенденція простежується у віковій групі 25-34 роки, тоді як люди 45-55 та 55+ років більше схильні до економії.

Про це свідчить дослідження, проведене компанією Gradus у партнерстві з Vogue Ukraine спеціально для конференції Forces Of Fashion 2025.

Згідно із результатами дослідження, 47% українців скоротили витрати на основні категорії споживання. Більшість опитаних зазначили, що переорієнтували напрямки витрат:

  • 82% уникають зайвого, але не відмовляють собі в речах, що приносять задоволення;
  • 77% намагаються купувати менше речей, але кращої якості;
  • 76% інвестують у здоров’я;
  • 59% готові витрачати на речі, що покращують емоційний стан;
  • 52% спрямовують кошти на розвиток і досвід (навчання, подорожі).

Найважливішою статтею витрат, на якій не варто економити, українці вважають здоров’я та медичні послуги (70%).

spozhyvchyj | 1

Щодо очікувань від fashion & beauty-брендів – на перше місце українці зараз ставлять якість і довговічність речей (39%), а на останнє – престиж (11%).

Про стриманість у купівлі предметів розкоші повідомили 32% опитаних. Варіанти відповіді "це надмірність, яка зараз не на часі" та "зовсім не цікавлять предмети розкоші" обрали 22% і 18% відповідно. Водночас 19% опитаних назвали предмети розкоші "складовою нормального життя, яка дозволяє не втрачати себе".

spozhyvchyj 1 | 2

Серед критеріїв вибору fashion & beauty-товарів визначальними є особистий досвід і знання про бренд (52%), а також рекомендації друзів (33%). Соцмережі брендів мотивують до купівлі 24% респондентів. Глобальні міжнародні компанії переважають у вподобаннях над нішевими та вітчизняними виробниками.

Згідно із дослідженням, жінки менш схильні скорочувати витрати на більшість категорій. Про небажання економити на важливих для себе речах зазначили 61% жінок і 47% чоловіків, а товари, які покращують емоційний стан, продовжують купувати 70% жінок і 50% чоловіків.

Читайте також: Українці відновлюються не шопінгом, а новими враженнями (дослідження)

*Довідка. Дослідження проведене дослідницькою компанією Gradus методом самозаповнення анкети в мобільному додатку Gradus. Цільова аудиторія: чоловіки і жінки віком 18-60 років із доходом вище середнього, які проживають у містах України з населенням понад 50 тисяч, за винятком тимчасово окупованих територій та зон активних бойових дій. Польовий етап тривав 25-27 серпня 2025 року. Розмір вибірки: 600 респондентів.