Близько 3,5 млн доларів інвестицій: керуюча фудхолу “Бессарабка. Ринок їжі” розповіла деталі відкриття

Незабаром на Бессарабському ринку запустять новий гастрономічний проєкт “Бессарабка. Ринок їжі. Вже відомо, що там запрацюють "Міністерство десертів", Himalaya, "Буффаліно", Burger Farm, "Жаровня", "Татарка" та інші заклади.

Керуюча проєкту Наталія Джулай розповіла медіа "Реве та стогне ресторатор" деталі відкриття фудхолу.

Як обирають заклади

За її словами, головний принцип концепції — жодного дублювання форматів і меню.

Ми формуємо фудхол так, щоб кожен корнер займав свою унікальну нішу й доповнював загальну картину. У випадку вільних місць під ресторанні формати, ми аналізуємо, які кухні органічно впишуться в існуючий набір. Це може бути французька, паназійська, китайська чи інша кухня, яка ще не представлена серед резидентів, - каже Джулай.

Щодо продуктової частини, то на ринку десятиліттями працюють продавці м’яса, риби, сала та інших традиційних продуктів. Проте, якщо підприємець пропонує крафтовий товар, наприклад, фермерські сири чи унікальні молочні вироби, команда розгляне можливість його розміщення.

Суть та цільове призначення Бессарабського ринку не змінювали, додає Джулай. Торговці, які десятиріччями тут працювали, повертаються на свої місця та продовжують роботу в оновлених торгових рядах.

Договори з резидентами укладаються на один рік.

Скільки інвестицій залучили

Орієнтовний обсяг інвестицій у модернізацію становить близько 150 млн грн (приблизно 3,5 млн доларів за курсом на момент розрахунків).

За словами керуючої проєктом, більше половини цієї суми було залучено у вигляді кредиту, решта — власні кошти учасників проєкту.

Інклюзивність локації

Команда реалізувала низку інклюзивних рішень, яких на Бессарабському ринку не було:

  • Санвузол. Раніше санвузли для відвідувачів розташовувались у підвальному приміщенні. Тепер на першому поверсі облаштований окремий інклюзивний санвузол разом з комфортною зоною для сповивання дітей.
  • Адаптивний посуд. Придбали адаптивний посуд від !FEST — тарілки та прибори, створені для людей з обмеженою рухливістю (ветеранів, людей з ампутаціями, після інсульту).
  • Планувальні рішення. Столи, стільці, дивани, зелені зони й мобільні конструкції розташовані так, щоб не звужувати проходи та не створювати перешкод для пересування.
  • Входи. На входах до Бессарабки немає сходинок чи перепадів висоти, тому необхідність у додаткових пандусах чи підйомниках відсутня. Водночас готуються  до наступного кроку — поступово планують встановити реверсні двері на трьох входах, що значно полегшить доступ для людей, які користуються кріслом колісним.

Чому вирішили відкриватися взимку

Як зазначила Наталія Джулай, відкриття запланували взимку з двох причин:

  • Бессарабський ринок був закритий довгий час, що позначилось на торговцях, які роками працювали тут і втратили можливість продавати. Кожен день простою — це втрачені доходи для людей.
  • Запуск проєкту — це об’ємна підготовка, узгодження та інвестиції.

Потрібно було зібрати резидентів, облаштувати торгові місця, підготуватись. Частину робіт довелось переносити. В ідеалі відкриття потрібно було робити у вересні, але для нас важливіше зробити все якісно, а не поспіхом, - зазначила вона.

Читайте також: Ужгород і Львів лідирують: комерційна нерухомість на заході України здорожчала до 30%

Керуюча також додала, що в кожного ресторану є власна база відвідувачів, і багато хто прийде саме на нову локацію. У торговців також є свої постійні покупці. Загалом до Бессарабки прикута увага містян, але додатково будуть активно використовувати маркетингові інструменти.