Алла Теліга запустила нову франшизу “Ціберек”: що змінилося після “Галі Балуваної”

Засновниця мережі магазинів напівфабрикатів "Галя Балувана" Алла Теліга оголосила про старт продажів нової франшизи – чебуречної "Ціберек". Підприємиця заснувала проєкт з партнеркою по "Галі Балуваній" з Хмельницького Інною Верцинською. Перших продажів ще не було. Наразі ведуться перемовини з потенційними партнерами з Луцька, Рівного та Львова.

Як працюватиме нова франшиза та які помилки після роботи над "Галею" врахувала підприємиця під час запуску чебуречної розповідає LIGA.net. Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіше у своєму матеріалі.

Продавати не поспішають

Новий проєкт розпочали більше ніж пів року тому.

Ми не поспішали, все зважили. Спочатку подивилися, скільки "Ціберек" заробляє, які його прибутки, – розповідає Алла Теліга.

Два перші заклади запрацювали у грудні 2024-го у Луцьку та у лютому 2025-го у Хмельницькому. На їх прикладі підприємиці оцінювали необхідні інвестиції та період окупності. Результат: для відкриття закладу необхідно від 60 000 доларів, а в нуль можна вийти орієнтовно за два з половиною роки. Також необхідне приміщення від 150 кв.м.

З продажем франшиз не спішать, і це перша відмінність від "Галі Балуваної", яку називає Алла Теліга. До вибору партнерів підходять більш виважено, адже як пояснює підприємиця, хочуть знайти партнера, який готовий розвивати бізнес.

На відміну від "Галі Балуваної" франшиза "Ціберек" вже до старту продажів має брендбук, книгу стандартів, команду запуску, фахівця із продажу.

Як зазначає Теліга, "Галя Балувана" розвивалася стрімко, щодня могли підписувати від однієї до шести угод. Новим партнерам пояснювали на словах, як стартувати: яку локацію потрібно знайти, що в ній має бути, які технічні умови для приміщення. Також показували виробництво, розказували особливості його організації.

Партнер послухав, приїхав додому і дзвонить: а давайте все спочатку, бо я вже забув. І я починаю розповідати знову, – каже Теліга.

У випадку з "Галею" пояснення "на пальцях" тривало з пів року. Водночас підприємиця займалася розвитком власних точок у Луцьку. Коли зрозуміла, що просто захлинається у потоці операційки, написала правила запуску франшизи.

Створили команди запуску

За словами Теліги, на початку роботи "Галі Балуваної" вона допомагала кожному підприємцю робити проєкт виробничого приміщення.

Я сідала з ними, показувала, як розмістити обладнання, щоб воно було взаємопов’язане, аби не було зайвих рухів, – пригадує Алла Теліга.

Натомість у "Цібереку" є окремий проєктант та створено команди запуску, які виїжджатимуть на місце і допомагатимуть запускати чебуречну. Такі були й у "Галі Балуваній", однак з’явились не одразу.

Виїжджаємо прямо на локацію, прораховуємо навіть її прохідність, – каже Алла Теліга.

Крім того, розроблені відеоуроки із запуску закладу, рецептури страв. Надалі підприємиця планує перейти на централізоване постачання сировини до всієї мережі закладів. Так працює у Польщі мережа Wesoła Pani, яку розвиває її донька Діана.

У рецептурі чітко прописані інгредієнти для страв. Коли "Ціберек" збільшить кількість закладів, підприємиця планує проводити перемовини з виробниками продуктів для більш вигідних умов постачання.

cziberek 1 | 1

Чіткість у відносинах

Договір франчайзингу також пропрацювкали, тоді як у "Галі Балуваній" він спочатку не містив чимало важливих пунктів.

Він був на дві сторінки і з кожним роком ми його змінювали, – розповідає Алла Теліга.

Врахувала підприємиця та історію відносин з колишнім бізнес-партнером Володимиром Матвійчуком. Нагадаємо, 25 лютого вони офіційно уклали договір про розподіл бізнесу. Матвійчук запустив свою мережу напівфабрикатів Multi Cook.

Тепер Теліга більш чітко прописала умови партнерської співпраці. Між партнерками буде підписаний корпоративний договір. За Аллою Телігою залишається виробництво, Інна Верцинська відповідатиме за продаж франшизи.

В планах засновниць франшизи – вихід на закордонні ринки, але після того, як розвинуть мережу в Україні.

Перспективи проєкту

Чебуречна "Ціберек" має шанси на успіх завдяки своїй концепції поєднання невисокого чека з ресторанним обслуговуванням, вважає співзасновник агенції MOST Franchising Артем Чорний.

За його словами, до цього часу на ринку HoReCa найбільше зростали заклади, які продавали шаурму. Пік розвитку був у 2022-2023 роках. Серед причин – масовий виїзд жінок на кордон і зростання попиту серед чоловіків на готову їжу.

Серед переваг проєкту Теліги та Верцинської – невисокий поріг входу, лише 60 000 доларів. У повноцінний ресторан необхідні інвестиції понад 100 000-200 000 доларів, каже Артем Чорний.

Ще один позитивний момент полягає у тому, що Алла Теліга відточила свою бізнес-модель на тестових закладах перед запуском франшизи, каже Артем Чорний. Це дозволило побачити наочно, як вона працює.

Читайте також: Володимир Матвійчук, MultiCook: про конфлікти в “Галі Балуваній”, рішення вийти з бізнесу та інше

Загалом на франчайзинговому ринку України переважають дві сфери – ритейл і HoReCa. У цих сегментах відкривається найбільше закладів. Тому недивно, що засновниця "Галі Балуваної" перейшла з одного сегменту, де вже мала досвід, до іншого, підсумовує співзасновник агенції MOST Franchising.