Співвласники “Галі Балуваної” припинили співпрацю: що чекає на мережу з 900 магазинів

Партнери “Галі Балуваної” Олександр і Алла Теліги та Володимир Матвійчук після семи років співпраці стануть конкурентами. 25 лютого вони офіційно уклали договір про розподіл бізнесу.

Як тепер працюватиме найбільша мережа магазинів напівфабрикатів дізнавався Forbes Ukraine.

За два місяці моя частка в 50% бізнесу перейде до співзасновників, – заявив Володимир Матвійчук. 

Разом із подружжям Теліг у 2018-му він відкрив невеликий магазин “Галя Балувана” в Луцьку, у який було вкладено 30 000 євро. Відтоді мережа зросла до понад 900 магазинів по Україні. 

Наразі “Галя Балувана” є найпопулярнішою ТМ заморожених напівфабрикатів в Україні, за результатами опитування Pro-Consulting. У 2024 році вона була на першому місці, випередивши такі ТМ, як “Три ведмеді”, “Рудь”, “Левада” і “Геркулес”.

У 2023 році Олександр Теліга подав позов проти Володимира Матвійчука. Спір – через права на вивіску “Галя Балувана, домашні напівфабрикати”. Проте пізніше він відкликав позов, і партнери запевняли, що непорозуміння владнали і далі разом працюють над розвитком мережі.

Чому ж все таки завершили партнерство?

Розрив почався ще кілька років тому, як писав Forbes Ukraine. У 2021-му партнери поділили власні торгові точки у Луцьку, але розвивати франшизу продовжили разом. 

Деякий час тому ми почали фокусуватися на різних цілях і викликах, – розповідає Алла Теліга. 

Влітку 2021 року Теліга запустила окремо від Матвійчука магазин Wesoła Pani у Польщі. За форматом він схожий з “Галею”, але там готують напівфабрикати не тільки з української, а й польської кухні. Станом на лютий 2025-го за цією франшизою працюють 140 магазинів у Польщі, Нідерландах, Латвії.

Після початку повномасштабного вторгнення Матвійчук теж запустив окремий проєкт за кордоном – MultiCook. Наразі він розширив власну міжнародну мережу магазинів напівфабрикатів до 273 закладів від Польщі до США та Канади. 

У нас неодноразово виникали труднощі через різні погляди на розвиток бренду, – зазначає Матвійчук. 

За його словами, він наполягав на змінах: вкладати більше ресурсів, залучити нового директора, але домовитися не вдалося.

Ще однією причиною розриву підприємець називає розфокус партнерів. Тільки за останній рік вони запустили додаткові мережі: Теліги – чебуречну “Ціберек”, а він сам – фастфуди Multibar і ресторани здорового швидкого харчування Gabar.

Врешті ми вирішили, що бренд краще розвиватиметься під керівництвом одного власника, – додає Матвійчук. 

Підприємець зазначив, що від Алли Теліги прийшла пропозиція, і він переуступив бренд. Фінансові умови угоди не розголошуються через конфіденційність домовленостей між сторонами.

Як зазначила Алла Теліга, у Матвійчука залишаються 13 магазинів “Галя Балувана” у Луцьку.

Теліги як засновники продовжуватимуть розвивати мережу разом із партнерами-франчайзі. У планах – залучити спеціалістів з розвитку, покращувати та збільшувати мережу. 

Плануємо відкрити 300 магазинів і тісніше співпрацювати з українськими шеф-кухарями, залучати їх до розробки нових лінійок страв, – говорить вона. 

Читайте також: Новий формат роботи: співзасновник “Галі Балуваної” запускає колаборацію із малим бізнесом

Водночас Матвійчук, за його словами, планує зосередитися на розвитку власних брендів. На ринку напівфабрикатів України – заповненість ніші поки лише 30%, оцінює підприємець.