“Дотягнути до 7 млрд грн”. Новий СЕО Prostor – про плани, перезапуск та конкуренцію з EVA

Мережа Prostor змінила керівника. Новим СЕО компанії став колишній комерційний директор центрального регіону мережі “Сільпо” Петро Чередніченко. 

Його виклики – перебудова інтернет-магазину та пошук нових форматів мережі. В інтерв’ю Forbes Петро Чередніченко розповів про плани Prostor, як наздоганятиме EVA і чому не хоче купувати Watsons.

Зрозумів, що Prostor – близька по духу компанія, бо вона також присутня по всій Україні. Поспілкувавшись з топменеджментом компанії, зрозумів: це те, що потрібно. Бачу, що тут потрібна допомога СЕО у стратегічному розвитку компанії, - говорить він.

За словами нового керівника, головний офіс залишиться у Дніпрі, проте можливо з’явиться й додатковий офіс заради розвитку.

Також у Prostor відбулися певні зміни, зокрема заміна комерційного директора, HR-директора та директора служби безпеки, каже Чередніченко. Додали посаду директора з e-commerce, бо планують розвивати цей напрям. 

Переходимо від слів до пілотів. За останні місяці ми вже запустили 2-3 ідеї в тестовому форматі. Обираємо 5-10 магазинів, ставимо тімліда, дивимось на цифри. Команда це реально підхопила. Почали жити результатом, відчувати рух, - каже керівник.

Іншою зміною є автоматизація ритейлу. 

Сьогодні у нас досі є процеси, які залежать від “людини з Excel”. Наприклад, розрахунок актуальності асортименту по магазинах. Ми змінюємо це, хочемо, щоб кожен квадратний метр торгував ефективно, - каже Чередніченко.

Це потрібно для того, щоб кожен квадратний метр заробляв більше, додає він.  

Конкуренція з EVA

Основними конкурентами серед drogerie-мереж Чередніченко називає EVA, друге місце залишає Prostor, а третє – Watsons. Також Make Up класно розвивається, додає він.

За його словами частина, щодо розподілення ринку, то Prostor займає приблизно 30-35%, а EVA – можливо, навіть до 60% ринку.

Конкуренції я точно не боюся. Ми маємо покупцю дати такий сервіс, щоб йому захотілося повторити у нас покупку. Ось за це боремося, - зазначає керівник мережі.

Prostor змінює асортиментні матриці і робить гнучку цінову політику. До цього у компанії було не зовсім гнучке ціноутворення. Тепер намагаються дати покупцю більш релевантний товар. 

Також планують додати SKU у лідерські категорії – догляд за собою та косметика. Крім того, представники Prostor опрацювали ринок Південної Кореї і повернулися з виставок із Сеула. Невдовзі новий асортимент буде представлений у магазинах.

За словами Чередніченка, екокосметика стає все більш популярною. Для неї планують окремо виділене місце з конкретною товарною пропозицією у магазинах. 

Плануємо стати експертами у цьому напрямі. Працюю з партнерами. Я сам їжджу до постачальників, відвідую українські заводи та дивлюся, як вони виготовляють товари,  - говорить він.

Prostor має приблизно 70% закордонних постачальників і 30% – українських, каже Чередніченко.

Кількість торгових марок, де представлені ВТМ Prostor – 34 у 27 категоріях. Це 1600 SKU. Співпрацюють з 40 партнерами по ВТМ. Серед найвідоміших – Bebis, Chino-ko, Fresco, Mari e monti, Super Diya. 

Плануємо збільшувати їх – це дозволяє тримати нижчу ціну, що привабливіше для споживачів. Але зараз вони не дуже активно обирають наші ВТМ. Маємо їх посилити, - зазначає Чередніченко.

Шлях EVA з власним салоном краси повторювати не планують, будують свою систему. 

Для Prostor зараз це не на часі. Такий формат, можливо, був би цікавим для нас наприкінці 2026-на початку 2027 року. Бачу, що це потрібно, особливо у містах-мільйонниках – близько 10 магазинів-салонів краси, - розповідає Чередніченко.

Потенційну назву для такого проєкту вже сформульовано, однак керівник мережі її не назвав.

Зміни в e-commerce

Компанія планує перезапуск інтернет-магазина та створення зручного сайт.

Метою Чередніченка на цей рік є збільшення SKU в інтернет-магазині Prostor з 19 000 до 60 000 SKU. EVA на своєму маркетплейсі зараз має 250 000 SKU. Ця цифра – його план на 2026 рік.

У Києві нам не вистачає швидкості у доставці. Наші склади – у Львові та Дніпрі, тому у планах – склад у Києві, - каже він.

В компанії планують, що склад під Києвом буде не менш ніж 5000-7000 кв. м і буде орендований.

Розвиток мережі Prostor

У жовтні 2021 року Prostor запустив магазини “Ізі”, колишні магазини “Космо”, які придбав Prostor у 2019 році. Зараз під вивіскою “Ізі” працює один фізичний магазин у Києві. 

У наступному місяці перезапустимо декілька магазинів “Ізі” з тим асортиментом, який там був. Асортименти Prostor та “Ізі” не перетинатимуться, - каже Чередніченко.

Відкриття Prostor коштує більш ніж 5 млн грн, “Ізі” – 3 млн грн, додає він.  Якщо фінансовий результат буде гарним – то “Ізі” планують масштабувати і розвивати. Якщо цього не буде – прибуткові площі переформатують у красиві магазини Prostor нового зразка.

Зараз Prostor має 474 магазинів. У першій половині 2025-го відкрили 22 торгові точки та водночас оптимізували мережу, закривши 15 локацій, які не відповідали новим критеріям ефективності.

До кінця року планують відкрити ще 10 магазинів – очікують вийти на показник у більш ніж 480 магазинів. На відкриття нових точок у цьому році хочуть виділити 160 млн грн.

Зараз ми не відкриваємось по всіх містах, де є пропозиція. Концентруємося більше на ефективності, - говорить керівник мережі.

За його словами, важливим є логістичний ланцюг доставки товарів. Якщо компанія відкривається у місті, то не одним магазином, а двома-трьома, щоб покрити повністю місто в різних локаціях. Будуть відкривати магазини у містах з населенням приблизно від 30 000 людей. 

Основними стануть більше центральні, західні регіони і частково Одеса. 

У жовтні 2023 року Forbes Ukraine писав, що справи у Watsons в Україні – не дуже. Мережа у рази менша від локальних гравців і за кількістю магазинів, і за виторгом. 

Поглинання – це дуже погана практика. Я ніколи не розглядатиму "пакетні покупки", тому що, як показує практика, більш ніж 50% обʼєктів, які ти забираєш, зачиняються у перші пів року. Це, можливо, вигідно тут і зараз, але невигідно у довгу. 70-80% об`єктів "Космо", які куплені, зрештою зачинені, бо були збитковими. Точково ми можемо купити окремі магазини Watsons, - говорить Чередніченко.

За його словами, у світі – це потужний гравець, їхній магазинин є у Dubai Mall.

От моя мета – до 2030-го відкрити Prostor у цьому торговому центрі поруч із Watsons. Можливо, відкриємо під іншою назвою, - додає керівник мережі.

Заробіток Prostor

Виторг мережі у 2024 році більш ніж 6 млрд грн. За перші пʼять місяців 2025 року компанія зросла на 14% порівняно з аналогічним періодом минулого року, каже Чередніченко.

План виторгу за підсумками 2025 року – приблизно 6,5 млрд. Але бажана мета – дотягнути до 7 млрд грн. 

Читайте також: Руслан Шостак: про проблеми Varus, конкуренцію Eva і Makeup та інше

Зараз середній чек у Prostor близький до 300 грн, і він зріс на понад 11% у порівнянні з минулим роком. В онлайн-магазині середній чек наближається до 500 грн. Більшість покупців - жінки (85%).