E-commerce в Україні: як змінилися вподобання покупців у 2024 році

Наразі в Україні близько 11 млн інтернет-покупців, які усереднено на рік здійснюють 17 покупок онлайн на суму 1 300 гривень. Загалом протягом 2024 року українці придбали в інтернеті товарів та послуг на загальну суму 239 млрд гривень. Цифра більша на 25%, ніж у 2023-му.

Про це свідчать результати дослідження від агенції Promodo. 

Згідно з даними аналітиків Promodo, за другу половину 2024 року виторг у категорії “Електроніка” збільшився на 18% у гривнях та на 8% у доларах.

Через блекаути та аномальну спеку на початку півріччя був підвищений попит на кліматичну техніку, портативні зарядні станції, що вплинуло на зростання сегменту. Період Чорної пʼятниці та різдвяних розпродажів став для ритейлерів успішнішим за торішній: виторг збільшився до 40% у гривнях та 28% у доларах.

Виторг у категорії “Продукти та алкоголь” за аналогічний період зріс на 53% у гривнях та 41% у доларах. Це викликано значним збільшенням трафіку рік до року внаслідок інвестицій в рекламу, а також одним із найвищих на ринку коефіцієнтом інфляції. Якщо в 2023 році на динаміку в категорії впливав виторг алкоголю, то тепер – продовольчих товарів.

У категорії “Одяг та взуття” виторг протягом другого півріччя 2024 року у гривнях просів на 4%, а в доларах – на 11%. Найгіршим сезоном із погляду дохідності стало літо, зазначають аналітики. Сезонність у ніші, порівняно з 2023-м, змістилась майже на місяць. Українці схильні купувати одяг в онлайні, але на менший середній чек за офлайн. На ринку збільшили свою частку гравці з економсегменту.

Виторг ніші “Аптечних товарів” приріс в e-commerce у гривнях на 12%, а в доларах – на 3%. Зростання відбувалося поступово, і на початку 2025-го сегмент може прирости на незначний відсоток. Причиною стало значне здорожчання лікарських засобів.

Динаміка в категорії “Ювелірних виробів” схожа на друге півріччя 2023-го – виторг гравців ніші зріс на 57% у гривнях, чи на 44% у доларах. Українці продовжують збільшувати кількість купівель прикрас в онлайні. Найбільший пік дохідності – це здебільшого несвятковий період.

Крім того, дохід у ніші “Автотовари” за друге півріччя 2024 зріс на 9% у гривнях, а у доларах залишився незмінним. Кількість покупок просіла на 10%.

Читайте також: Зростання ринку розкоші рекордно уповільниться в найближчі роки (дослідження)

В категорії “Зоотовари” було незначне зростання дохідності в межах 7% в гривнях, що зумовлено збільшенням кількості продажів саме в останні три місяці.