Головний виклик – експансія: як український бренд Etnodim зростає п’ять років поспіль
Український бренд сучасного вишитого одягу Etnodim, сорочки якого носять відомі особистості, зокрема Володимир та Олена Зеленські, за останні п’ять років суттєво зріс.
Компанія, засновником якої є Андрій Черуха, збільшила свій виторг у шість разів, пише Forbes.
У 2025-му Etnodim виповнюється 16 років. З 2020-го виторг бренду стабільно зростає, проте найбільше після початку пономасштабної війни.
Вишиванка стала не просто елементом гардеробу – це жест, символ і голос, – каже співзасновниця Gunia Project Наталія Каменська.
Виторг Gunia Project в перший рік повномасштабної війни теж зріс – на 49%.
У 2024 році виторг Etnodim сягнув 167 млн грн, кажуть у компанії. Команда складається із 160 працівників, середній чек – 6627 грн, а 70% аудиторії – це жінки.
За оцінкою Pro-Consulting, ринок вишиванок перевищує 600 млн грн.
За даними операторів ринку, у 2023-му продажі вишитих сорочок зросли на 168%, – каже гендиректор Pro-Consulting Олександр Соколов. – У 2024-му – ще на 40%.
Один з лідерів ринку вишиванок - фабрика “Едельвіка”. ЇЇ виторг у 2024 році – 185 млн грн, за даними Youcontrol. Ще один конкурент Etnodim – компанія Svarga, її виторг якої у 2024-му – 30 млн грн, за даними Youcontrol. Окремі працюють у люксовому сегменті. Наприклад, вартість вишитих суконь Vita Kin часто перевищує 2 тис. доларів.
В середньому українці витрачають на вишиванку від 1500 грн до 5000 грн, каже Соколов. Частка покупців, що можуть придбати дизайнерську блузу дорожче за 10 000 грн, не перевищує 7%, додає він. Наприклад, найдорожча сорочка на сайті Etnodim – “Горицвіт” за 16 400 грн.
Etnodim – один із лідерів у масовому сегменті, але не абсолютний домінант ринку: конкуренція залишається високою, – резюмує Соколов.
У списку найпопулярніших товарів Etnodim – блуза, присвячена харківському будинку “Слово”, жилет Yaryna із орнаментом у стилі яворівської вишивки, сорочка Vidsich із вишитими булавою та мечем.
Etnodim – бренд із дуже чіткою ДНК, – каже Каменська. – Його сила – у впізнаваності, балансі між традицією та сучасністю та у здатності говорити із аудиторією без зайвого пафосу.
Співзасновниця креативної агенції Drama Queen Анна Гончарова називає Etnodim прикладом “нешароварного” патріотизму.
Чому зростає Etnodim?
Etnodim разом із Drama Queen у 2024 році запустили кампанії "Своя сорочка", відеоролик якої зібрав понад 4,5 млн переглядів.
Цю кампанію з однойменною колекцією засновник Etnodim Андрій Черуха вважає однією з головних подій 2024 року.
Отримали надзвичайні охоплення без копійки інвестицій у просування, – каже він.
У місяць проведення кампанії продажі зросли вдвічі. Понад 90% глядачів до цього не були підписниками Etnodim.
У минулому році Etnodim розпочав колаборацію із брендом Nadiia. До лінійки "Хтось когось любить" увійшли вишиваний одяг та прикраси.
Поставила собі за мету зробити так, щоб українці хотіли виходити заміж або одружуватись в наших виробах, – каже засновниця бренду Nadiia Надія Шаповал. – Та зробити новий силует інтелігентної української сорочки.
Хіт колекції – вишиванка "Ольга" вартістю 10 200 грн, каже власник Etnodi, а найдорожчий предмет колекції – сукня "Королівна" за 28 800 грн.
Презентація колекції пройшла у дводенному поп-апі на одній із галявин Пейзажної алеї. Цього року Черуха планує проводити поп-апи поза столицею. Наразі Київ займає 30% від усіх продажів бренду, Львів – 10%. Інші міста – принаймні вдвічі менше за Львів.

Ще один здобуток 2024 року – шоурум у Львові. За словами засновника бренду, цей магазин рентабельний, але без надприбутків.
У 2022-2024 роках команда зросла із 50 співробітників до 160.
У нас є департаменти маркетингу, дизайну, піару, продажів, фінансів, – говорить Черуха. – Etnodim у 2021 році і зараз – два різні бізнеси.
Головний виклик Etnodim на 2025 рік – експансія. Ціль – збільшити частку закордонних продажів удвічі, до 32%. На першому місці із близько 5% – США, далі – Німеччина, Польща, Франція та Англія.
Читайте також: Український бренд Lamel досяг рекордних продажів у США: понад 1 млн доларів за тиждень
Близько 60% закордонних продажів Etnodim припадає на діаспору, але бажана цільова аудиторія – іноземці.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації

