Петро Михайлишин, “Епіцентр К”: про зміни за час повномасштабної війни та перспективи ринку
Хоча війна в Україні почалася ще в далекому 2014 році, саме повномасштабне вторгнення росії стало справжнім випробуванням для українських підприємців. Хтось втратив бізнес, а хтось витримав удар і не лише зміг відновитися, а й навіть розширив свої горизонти.
Як три роки великої війни змінили компанію, клієнтів бізнесу та про перспективи ринку розповів в інтерв’ю Delo.ua Петро Михайлишин, гендиректор компанії “Епіцентр К”. Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіше з нього.
Початок повномасштабної війни
За словами Михайлишина, найважливішим рішенням компанії в перші дні та тижні повномасштабного вторгнення було продовження роботи всюди, де це було можливо та безпечно для відвідувачів і персоналу.
В перші тижні великої війни майже всі торговельні мережі зіткнулися з перебоями в постачанні окремих товарних категорій і дефіцитом деякої продукції. Це було обумовлено закриттям повітряного простору та блокуванням морського сполучення.
Завдяки активній роботі з диверсифікації поставок ми змогли оперативно напрацювати нові логістичні ланцюжки та забезпечити постачання товарів до України, - каже Петро.
Як змінилася компанія за три роки війни
З початком повномасштабного вторгнення компанії довелося стати набагато гнучкішою, оперативно приймати рішення та максимально швидко впроваджувати їх у життя.
Ми зазнали значних матеріальних втрат, зокрема наразі у нас не працює 10 торгових центрів, більшість із яких повністю зруйновано. Але найбільші та непоправні втрати – це наші співробітники, які загинули внаслідок повномасштабного вторгнення. Втім, ми не опускаємо руки, - додає Михайлишин.
За його словами, навіть в перші роки війни, коли майже всі вітчизняні та закордонні компанії призупинили свої інвестиції, компанія продовжувала вкладати значні кошти в розбудову нових підприємств та створення нових робочих місць.
Наприклад, тільки у 2022-2023 роках "Епіцентр" інвестував у різні проєкти понад 14,2 млрд грн. Зокрема, у 2022 році компанія відкрила нові торгові центри у Києві та Львові, створивши понад 1200 робочих місць. У 2023-му відкрила перший парк сімейного дозвілля Epiland у столичному ТЦ "Епіцентр" на вулиці Полярній. А торік запустила перший ТРЦ "Епіцентр" з орендною галерею, де відкриються магазини відомих українських та міжнародних брендів.
Як змінився клієнт з початку повномасштабної війни
Через війну значна частина споживачів виїхала з країни, а частина населення була змушена покинути свої домівки та переїхати в інші регіони внаслідок бойових дій. Суттєво вплинули на споживчі тенденції й обстріли енергетичної інфраструктури та віялові відключення електроенергії. У зв’язку з цим дуже популярними у споживачів були генератори, зарядні станції, ліхтарі, обладнання захисту електромереж, павербанки, туристичні плитки і пальники тощо.
Суттєво зростали продажі військового одягу та взуття, товарів для побуту, для хобі та відпочинку, товарів для дітей. Останнє свідчить про те, що попри всі нинішні складнощі українці не готові економити на дітях. Навіть на початку повномасштабної війни люди купували іграшки, - додав Михайлишин.
Водночас, набагато менше у порівнянні з довоєнним періодом стали купувати будівельних матеріалів. Це відображає загальну стагнацію будівельного ринку та неготовність українців вкладатися в будівництво в часи війни.
Перспективи ринку, на якому працює "Епіцентр К"
Компанія очікує на подальше зростання сегменту e-commerce, оскільки онлайн-торгівля та швидка доставка стають все більш затребуваними. Велике значення матиме розвиток омніканальних продажів, де фізичні магазини поєднуватимуться з цифровими платформами для зручності клієнтів.
Водночас, все більше торгових центрів будуть перетворюватись з місць для шопінгу на центри дозвілля та соціальної взаємодії. Це зумовлюватиме зростання ролі фудкортів, розважальних зон і сервісних послуг.
Читайте також: “Епіцентр” почав будівництво перших заводів у своєму індустріальному парку
Тож, за словами Петра Михайлишина, компанія планує розвивати власні ТРЦ з дитячими зонами, VR-атракціонами та інтерактивними просторами, адже люди приходять у ТРЦ не лише за покупками, а й за емоціями.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації