Разові покупки, згоряння бонусів та інше: чому українці відмовляються від програм лояльності

Основними причинами відмови українців від програм лояльності є разові покупки, згоряння бонусів та відсутність персоналізації. 56% споживачів змінюють звички лише через реальну вигоду, а бали без пояснень та складні механіки – вже не працюють.

Про це свідчать результати дослідження компанії Devlight, проведеному в травні 2025-го, пише Forbes. 

Аналітики пояснюють, як змінюється купівельна поведінка споживачів та як залучати нових користувачів у програми лояльності.

Учасники опитування відзначили, що найчастіше користуються програмами лояльності в:

  • продуктових магазинах – 89,8%;
  • аптеках – 73,5%;
  • fashion-сегменті – 44,9%.

Найменше всього – у салонах краси та спортзалах (9%), закладах харчування (25%), на АЗС (27%).

loyalnosti 3 | 1

Кожен третій респондент має три і більше програм, але лише частина з них викликає реальну лояльність.

Головною причиною відмови від реєстрації є усвідомлення, що покупка разова і додаток не знадобиться.

Українці часто ігнорують програми лояльності, адже не бачать у них вигоди. Найчастіше відлякує згоряння бонусів (55,8%) і заплутані правила конвертації балів. Споживачі не хочуть витрачати час якщо знижка мізерна або не актуальна. 

Ще одна причина – відсутність персоналізації: користувачі не реагують на шаблонні акції, які не враховують їхні звички. 

loyalnosti 1 | 2

Майже 72% споживачів приєднуються до програм лояльності заради миттєвої вигоди – подарунка або знижки на поточну покупку. 50% – купували більше товарів заради бонусів чи певної знижки. 

У 64% випадків вартість покупки була до 1000 грн, у 30% – до 5000 грн, ще 6% – вище 5000 грн.

Заради програми лояльності 73% споживачі змінювали звичний магазин або заклад. Понад 62% – вважають гейміфікацію важливою складовою лояльності, тоді як лише 7,6% стверджують, що для них це не має значення. 

loyalnosti 2 | 3

Серед основних брендів, що використовують гейміфікацію, респонденти найчастіше згадують “Сільпо”, monobank, ПриватБанк, ПУМБ, Temu, EVA.

Читайте також: На тлі економічних викликів: майже 65% українців обирають дешевші бренди (дослідження)

Найбільше покупців приваблює можливість отримати випадкову винагороду (89,8%), наявність статусів, що дають зростаючу вигоду, наприклад, знижку або кешбек (55,6%) і короткострокові челенджі з чіткою винагородою – їх хочуть 55,6% користувачів, але лише 34,7% реально стикалися з ними.