Системні порушення з боку франчайзі: власниця “Галі Балуваної” про конфлікт у Польщі
Співзасновники мережі магазинів напівфабрикатів "Галя Балувана" Олександр та Алла Теліги та Володимир Матвійчук наприкінці лютого цього року вирішили розійтися. Подружжя Теліг викупили частку і почали будувати бізнес уже самостійно. Проте несподівано знову вирішили перепродати частку бізнесу та відновили продаж нових франшиз.
Співзасновниця бренду Алла Теліга в інтерв’ю Delo.ua розповіла про конфлікт з франчайзі в Польщі, подальшу роботу магазинів "Галя Балувана" та чому вирішила знову перепродати частку бізнесу.
Про доходи під час повномасштабної війни
Виторг "Галі Балуваної" у 2022 році становив 18,5 млн грн. Тоді мережа налічувала 700 магазинів. У 2023 виторг впав до 13,2 млн грн, при тому, що мережа додала ще понад 150 торгових точок.
З початку повномасштабної війни ми зменшили суми паушальних внесків. У невеликих населених пунктах на ті роки ми зафіксували його у гривні та запровадили зменшені платежі градацію щодо кожного наступного відкритого магазину в малих містах, - зазначила Теліга.
За її словами, компанія знімала роялті відповідно до ситуації в окремих містах, близько до яких велись активні бойові дії. Під час постійних відключень світла в окремих містах теж знімали плату по роялті.
Такі умови діяли по квітень цього року. У 2024 році виторг збільшився до 28 млн грн.
У 2024 році ми відновили роялті, а також від фіксованої суми за додаткові магазини і повернулися до попередньої суми в еквіваленті 2,5 тис. доларів, - додала вона.
Про конфлікт з франчайзі у Польщі
Нещодавно в мережі Wesola Pani, співзасновницею якої є Алла Теліга, стався конфлікт: шестеро франчайзі у Польщі заявили про неналежну підтримку з боку компанії.
Мені складно коментувати, що саме вони вкладають в поняття "належна підтримка", адже для них були забезпечені ті ж умови, як і для інших франчайзі. І ці інші франчайзі успішно продовжують свою роботу в Польщі, Латвії, Нідерландах, - сказала Алла.
Вона додала, що питання полягає в тому, наскільки чітко франчайзі дотримується рекомендацій з розвитку бізнесу, а також умов договору, зокрема, чи порушує умови сплати роялті, тощо.
Коли під час перевірок знаходимо певні невідповідності, ми завжди передаємо відповідний документ із встановленими термінами усунення їх. Далі є два шляхи: або виправляти, або ми змушені переглянути з такими партнерами стосунки, - зазначила Теліга.
Всі умови прописані в договорах, каже Алла. Франчайзі, підписуючи документи, підтверджує свою згоду з умовами і дотриманням певних обов’язків.
Вона зазначила, що компанія зацікавлена аби мережа розвивалася і працювала, як очікують споживачі. Для цього заохочують франчайзі, допомагають з пошуком приміщень і комунікацією з орендодавцями. Також підтримують з боку маркетингу, забезпечують всіма базовими матеріалами.
Але ми не можемо ігнорувати якщо з боку франчайзі відбуваються системні порушення. У таких випадках ми застосовуємо механізми, прописані у договорі, - зауважила Теліга.
Про нових партнерів та нові умови для франчайзі в "Галі Балуваній"
Новими співвласниками "Галі Балуваної" стали Сергій Сподін та Юрій Кушнір.
Я була зацікавлена в партнерстві, яке називають smart money. Тобто фокусувалася саме на тому, щоб залучити інвестиції, а не просто продати частину бізнесу. Моя мета була — підсилити стратегічний напрям розвитку компанії і запросити людей, які мають великий досвід побудови декількох системних бізнесів, - зазначила Алла Теліга.
Сама ж Теліга залишається СЕО мережі, а співвласники беруть участь у стратегічних рішеннях. Якщо говорити про частки в бізнесі, то у власності родини Теліг залишається 51%.
Вартість паушального внеску змінилася. Раніше він був в еквіваленті 9 тис. доларів, а тепер - 10 тис. доларів. Кожен наступний магазин лишився без змін — 2,5 тис. доларів. Також підвищили роялті: з 2 тис. грн до 5 тис. грн.
Раніше ви говорили, що плануєте відновити продаж франшиз "Галя Балувана" і відкрити ще понад 500 нових торгових точок. За який час? Які плани до кінця року?
За словами Теліги, до кінця цього року планується відкриття 100 нових точок, а в 2026-му— ще 200. Загалом компанія планує дійти до 1300 точок по всій Україні.
Буквально за 1 місяць маємо 5 нових франшиз, які продали в тому числі новим партнерам. І відтепер до нас можуть долучатися нові франчайзі — у містечках, населених пунктах, де ще немає "Галі Балуваної", - додала співвласниця мережі.
Також, як вона зазначила, до кінця 2026 року в Луцьку планує відкрити 10 магазинів. Уже один відкрито, а днями запуститься ще одна точка.
Щоб розширитись, потрібно інвестувати в цех, і це близько 70–100 тис. доларів. І 15–20 тис. доларів в кожний магазин залежно від площі та кількості обладнання, - зауважила Алла.
Читайте також: Володимир Матвійчук, MultiCook: про конфлікти в “Галі Балуваній”, рішення вийти з бізнесу та інше
"Галя Балувана" вже давно вийшла за межі категорії "вареники-пельмені", каже Теліга. Це досить популярна продукція, проте вона має певну сезонність, а люди прагнуть харчуватися різноманітно. Тож компанія збільшує асортимент і наразі пропонує понад 300 страв. Це вже не тільки заморожені напівфабрикати, але й салати, гаряча піца та кондитерські вироби — від тортів до дубайського шоколаду.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації