Вузька аудиторія та конкуренція в ТРЦ: чому мережа Etnika Home сходить з дистанції

Засновниця проєкту Made in Ukraine Юлія Савостіна закриває мережу магазинів етнотоварів для дому Etnika Home.

Два роки вони пропрацювали у кількох великих ТРЦ столиці, зокрема ТРЦ Gulliver і Respublika Park. Чому бізнес закривається і яких він встиг досягти результатів, Савостіна розповіла у коментарі Forbes.

За словами підприємиці, без власного виробництва і змоги поставити націнку на товар це одразу був сумнівний проєкт з точки зору заробітку.

На старті вклала 400 000 грн, за весь час інвестувала в бізнес майже 2,5 млн грн, – додає Савостіна.

За майже два роки вдалося вийти в операційний прибуток, але не повернути інвестиції, тож квітень стане останнім місяцем роботи Etnika Home.

Засновниця розповідає, що в її планах було масштабування Etnika Home по Україні, вихід на іноземні ринки та створення власного виробництва кераміки.

Одна з причин, чому вони так і не втілилися в життя, розбіжність у баченнях інвестиційних стратегій із потенційним інвестором, ім’я якого Савостіна не розкриває.

Виторг Etnika Home у 2024 році склав 8,6 млн грн, магазини закінчили рік з операційним прибутком, але інвестиції повернути не вдалося.

Початкові вкладення в магазин у ТРЦ Gulliver виросли з 400 000 грн до 1 млн грн, в точку у ТРЦ Respublika Park вклала понад 1,5 млн грн, – зазначає підприємниця.

Чому проєкт закривається?

На думку Юлії Савостіної, товари в Etnika Home це та сама відкладена “на колись” покупка. До того ж, товари українського виробництва коштують дорожче, ніж в азійських країнах для світових мереж, додає вона.

Наприклад, кавова чашка в Zara Home коштує від 399 грн, тоді як із косівським малюванням в Etnika Home – 800 грн.

Etnika Home – про український продукт з історичним, культурним підтекстом. У них значно вужча аудиторія, ніж у нас, більш схожа з такими брендами, як Gunia, – говорить СЕО мережі магазинів UAmade Христина Кримська.

Ще одна проблема - недоброчесна конкуренція в одному з ТРЦ і нерівні умови для орендарів.

Ціни на оренду в столичних ТРЦ сягають 110 дол за кв. м. У нас були лояльніші умови, але це все одно чимало для українського бізнесу, – говорить вона.

Розвивати корнери також не вдалося, адже щоб отримувати прибуток, їх мало би бути 7–15 по Україні. Вартість відкриття одного – близько 300 тис. грн

В мережі Etnika Home були представлені товари близько 170 резидентів, для деяких брендів закриття не буде критичним, адже вони гарно розвивають власні канали продажів.

Частка Etnika в загальних продажах нашого бренду – 20%. Для нас це суттєво, – каже засновниця бренду Zapashna Жанна Доморацька.

Тепер виробник шукає інші можливості, щоб розширити присутність офлайн, відчутним закриття мережі буде і для бренду подарунків Ukrainesecrets.

Допомагали знаходити нових клієнтів: близько 40% корпоративних замовлень отримували через присутність в Etnika Home, – каже засновниця Галина Касьянова.

Читайте також: Мережа Etnika Home припиняє роботу і закриває усі магазини в Києві

Продажі в магазинах Савостіної становили 30% від загальних продажів бренду, додає вона.