Вузька аудиторія та конкуренція в ТРЦ: чому мережа Etnika Home сходить з дистанції
Засновниця проєкту Made in Ukraine Юлія Савостіна закриває мережу магазинів етнотоварів для дому Etnika Home.
Два роки вони пропрацювали у кількох великих ТРЦ столиці, зокрема ТРЦ Gulliver і Respublika Park. Чому бізнес закривається і яких він встиг досягти результатів, Савостіна розповіла у коментарі Forbes.
За словами підприємиці, без власного виробництва і змоги поставити націнку на товар це одразу був сумнівний проєкт з точки зору заробітку.
На старті вклала 400 000 грн, за весь час інвестувала в бізнес майже 2,5 млн грн, – додає Савостіна.
За майже два роки вдалося вийти в операційний прибуток, але не повернути інвестиції, тож квітень стане останнім місяцем роботи Etnika Home.
Засновниця розповідає, що в її планах було масштабування Etnika Home по Україні, вихід на іноземні ринки та створення власного виробництва кераміки.
Одна з причин, чому вони так і не втілилися в життя, розбіжність у баченнях інвестиційних стратегій із потенційним інвестором, ім’я якого Савостіна не розкриває.
Виторг Etnika Home у 2024 році склав 8,6 млн грн, магазини закінчили рік з операційним прибутком, але інвестиції повернути не вдалося.
Початкові вкладення в магазин у ТРЦ Gulliver виросли з 400 000 грн до 1 млн грн, в точку у ТРЦ Respublika Park вклала понад 1,5 млн грн, – зазначає підприємниця.
Чому проєкт закривається?
На думку Юлії Савостіної, товари в Etnika Home це та сама відкладена “на колись” покупка. До того ж, товари українського виробництва коштують дорожче, ніж в азійських країнах для світових мереж, додає вона.
Наприклад, кавова чашка в Zara Home коштує від 399 грн, тоді як із косівським малюванням в Etnika Home – 800 грн.
Etnika Home – про український продукт з історичним, культурним підтекстом. У них значно вужча аудиторія, ніж у нас, більш схожа з такими брендами, як Gunia, – говорить СЕО мережі магазинів UAmade Христина Кримська.
Ще одна проблема - недоброчесна конкуренція в одному з ТРЦ і нерівні умови для орендарів.
Ціни на оренду в столичних ТРЦ сягають 110 дол за кв. м. У нас були лояльніші умови, але це все одно чимало для українського бізнесу, – говорить вона.
Розвивати корнери також не вдалося, адже щоб отримувати прибуток, їх мало би бути 7–15 по Україні. Вартість відкриття одного – близько 300 тис. грн
В мережі Etnika Home були представлені товари близько 170 резидентів, для деяких брендів закриття не буде критичним, адже вони гарно розвивають власні канали продажів.
Частка Etnika в загальних продажах нашого бренду – 20%. Для нас це суттєво, – каже засновниця бренду Zapashna Жанна Доморацька.
Тепер виробник шукає інші можливості, щоб розширити присутність офлайн, відчутним закриття мережі буде і для бренду подарунків Ukrainesecrets.
Допомагали знаходити нових клієнтів: близько 40% корпоративних замовлень отримували через присутність в Etnika Home, – каже засновниця Галина Касьянова.
Читайте також: Мережа Etnika Home припиняє роботу і закриває усі магазини в Києві
Продажі в магазинах Савостіної становили 30% від загальних продажів бренду, додає вона.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації