Зростає, але повільніше: головні результати європейського ритейлу в 1 кварталі 2025-го

У 2024 році обсяг європейського роздрібного ринку зріс на 4,4% і сягнув 4,3 трильйона євро. У 2025 прогнозується сповільнення зростання до 3,6%, йдеться у звіті Quarterly European Retail Review: Q1 2025 від GlobalData, який отримала у розпорядження редакція УРТЦ.

Найбільші ринки регіону:

  • Німеччина — €711 млрд;
  • Велика Британія — €534 млрд;
  • Франція — €524 млрд.

Натомість найбільші темпи приросту демонструють країни Центрально-Східної Європи, зокрема Туреччина, Румунія та Болгарія — понад 5% щорічного приросту ВВП.

statystyka | 1

Топ-3 сегменти, що ростуть найшвидше:

  • Товари для здоров’я і краси — +4,6% CAGR до 2029 року
  • Побутова електроніка — +4,5%
  • Продукти харчування — +4,4%

Найповільніше зростання — у категорії одягу та взуття (+2,7%). Причина — зміна споживчих пріоритетів, перехід до свідомого споживання, зростання популярності секонд-хенду та оренди речей.

statystyka 1 | 2

Ми прогнозуємо, що між 2024 і 2029 роками європейський ринок роздрібної торгівлі зростатиме на 4,1% у середньому, що трохи вище середнього світового показника, але повільніше, ніж деякі ринки, що розвиваються, наприклад Латинської Америки та Азії. Це зростання буде зумовлене високими показниками в таких секторах, як здоров’я та краса, електрика, продукти харчування та бакалія, з очікуваним CAGR 4,6%, 4,5%, та 4,4% відповідно, - йдеться у звіті.

Читайте також: Індекс самопочуття ритейлу (RWBI) сезонно зріс у березні 2025 року (дослідження)

Ці зміни формують нову карту споживання в Європі, де побут, здоров’я та комфорт — у пріоритеті, а імпульсивні покупки модного сегменту поступаються місцем раціональності.