“Галя Балувана” вперше підвищує роялті і вводить єдиних постачальників: для чого це мережі
Мережа магазинів напівфабрикатів “Галя Балувана” вперше підвищує роялті та готується ввести єдиних постачальників для всіх точок.
Про це в коментарі Forbes розповіла співзасновниця компанії Алла Теліга.
“Галя Балувана” взялася за централізацію поставок інгредієнтів та створення єдиної системи лояльності після пʼяти років хаотичного зростання. Для цього доведеться підвищити роялті на 50–150%.
Кількість точок "Галі Балуваної" станом на початок травня 2025 року перевищила 950, асортимент – приблизно 300 позицій.
Нову стратегію почали втілювати в життя після приходу нового співвласника – бізнесмена Сергія Сподіна.
Це дозволить партнерам більше заробляти, нам – краще контролювати якість, – пояснила Теліга.
Що в планах співвласників мережі?
З початку заснування мережі, кожен із франчайзі міг самостійно шукати постачальників та визначати ціни, проте від цього страждала якість.
За 2020–2021 роки мережа виросла на 700 точок. Запровадження єдиних постачальників дозволить франчайзі знизити витрати на сировину та зменшити операційне навантаження, пояснює Теліга. Наразі мережа вже уклала партнерство з компанією “Галичина” на постачання молочної продукції.
Якщо мережа не робить оновлень після 5–10 років розвитку, їй буде щоразу важче зберігати ті самі фінансові показники, – каже співвласник консалтингової компанії MOST Consulting Артем Чорний.
За словами Теліги, деякі партнери закуповували літр молока по 36 грн, а тепер зможуть пропонувати його по 27 грн. Економію на картоплі, борошні та рибі очікують на рівні 10–20%
Вигоду підтверджує партнер в одному з облцентрів на Правобережжі на умовах анонімності.
На кисломолочній продукції робимо націнку до 50%, з неї можемо покрити виробничі витрати і продавати продукт за ціною ринку, – пояснює він.
З огляду на масштаб мережі може знадобитися по два-три постачальники на кожен з видів сировини, припускає київський франчайзі Микола Якимук.
Як власники бренду покриватимуть централізовані витрати?
Як каже Алла Теліга, підвищення роялті є необхідною умовою для розвитку мережі, Для більшості партнерів нинішні 2000 грн з магазину на місяць планують збільшити до 5000 грн.
Партнери сприйняли це неоднозначно. Франчайзі з прифронтових областей скаржаться, що компенсувати маржу доведеться підвищенням цін і це може вплинути на продажі.
У прифронтових містах будемо збільшувати роялті лише на 1000 грн, у Херсоні партнери наразі звільнені від його сплати, – пояснює Теліга.
Для нових партнерів на 1000 доларів зросте і вступний внесок за відкриття першого магазину – нині він становить 9000 доларів. Плата за відкриття наступних точок залишиться без змін, на рівні 2500 доларів, додає Теліга.
Здорожчання роялті значно перевищує межі, обумовлені в договорі, додає львівський франчайзі “Галі Балуваної”. Відповідно до франчайзингової угоди, роялті не можуть підвищувати більш ніж на 10% на рік, зазначають партнери.
Роялті не підвищували пʼять років, проте ринок істотно змінився, пояснює Алла Теліга. Проте як й інші умови, цей пункт можуть періодично переглядати.
Такий крок необхідний, бо у франчайзера зростає ресурс для підтримки партнерів, каже Артем Чорний з MOST Franchising.
Нові суми роялті залишаються нижчими, ніж у середньому по ринку, – каже він.
Розглядає це як інвестицію в майбутній розвиток мережі, каже київський франчайзі Микола Якимук. Третину різниці в роялті вдасться перекрити завдяки новим оптовим цінам, говорить він із посиланням на власні підрахунки. Єдині поставки частково збалансують зміну умов франшизи, погоджується анонімний партнер обласного центру.
Які ще зміни торкнуться партнерів "Галі Балуваної"?
В асортимент партнерів планують ввести майже 40 нових позицій. Також співвласниця мережі планує відкрити лінійку готової їжі під новим брендом та розширити цю мережу до 100 точок. Розробляти її почала ще у 2022 році, а окремий цех запустили торік у травні.
Лінійку готових заморожених страв уже продають у власних магазинах, говорить франчайзі Якимук.
Найбільший попит – у великих житлових комплексах та біля офісів, де багато молоді. В таких локаціях готові страви приносять до 15% виторгу, – додає він.
Інше нововведення – програма лояльності, єдина для всіх партнерів. Наразі франчайзі самостійно ведуть акційну політику.
Читайте також: Системні порушення з боку франчайзі: власниця “Галі Балуваної” про конфлікт у Польщі
Суми інвестицій у систему лояльності Теліга не розголошує, бо досі шукає універсальне рішення.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації