“Нацкешбек” впливає на попит: що помітили українські ритейлери

Українці все частіше віддають перевагу вітчизняним виробникам після запровадження програм “Національний кешбек”.

Про це розповіла PR&Communications manager Retail Group Світлана Шибецька в коментарі The Page.

За перший місяць запуску кешбек-програми спостерігаємо зміни в попиті на різні категорії товарів. У категорії «споживчі товари» та продукти харчування зафіксовано зростання попиту. А саме зростання власних торгових марок українських виробників склало +8,3% станом на вересень 2024р., — каже Світлана Шибецька.

За її словами, ритейлери помітили пожвавлення попиту на засоби для прибирання, побутову хімію, товари для дому, дітей та тварин тощо.

Крім цього, відзначається зростання попиту на продукти харчування. У Retail Group це пов’язують з можливістю знизити витрати на регулярні покупки, адже програма "Національний кешбек" передбачає повернення 10% від витраченої суми.

На думку Шибецької, доцільно продовжувати програму та надати максимальну підтримку українському виробнику.

Розширення програми

Раніше ми розповідали, що підприємці закликають скасувати заборону на участь у програмі “Національний кешбек” малого бізнесу і не створювати викривлену ситуацію на ринку на користь великих гравців.

Про це йдеться у публічному зверненні до уряду більш як двох десятків бізнес-асоціацій України.

Серед підписантів звернення:

  • Всеукраїнська професійна асоціація підприємців;
  • Асоціації приватних роботодавців;
  • Асоціація 4Бізнес;
  • Бізнес об’єднання "Разом за майбутнє";
  • Альянс РОМБ;
  • Всеукраїнська асоціація підприємців та споживачів;
  • та інші.

Читайте також: Виплачено менше 40%: українці накопичили вже 1 млрд грн “Нацкешбеку”

У листі зазначається, що заборона малому бізнесу брати участь у програмі є не тільки дискримінаційною, але й економічно не вигідна.

На думку асоціацій, з такими обмеженнями “Нацкешбек” спотворює конкуренцію, надає перевагу торговим мережам, не поширюючись на малих та мікро підприємців.