Поліна Кошарна, MasterZoo: про конкуренцію з “Епіцентром”, новий завод та “гуманізацію” тварин
Мережа найбільшого зооритейлера України MasterZoo у 2024 році зросла до 200 магазинів. Засновниця компанії Поліна Кошарна розповіла про те, як MasterZoo витримує конкуренцію на ринку, що постійно поповнюється новими гравцям.
Про це вона розповіла в інтерв’ю Forbes. Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіше з нього.
Мережа зоомагазинів MasterZoo є частиною компанії Suziria Group. Це сімейна компанія, яка працює у трьох напрямах: виробництво, дистрибуція і ритейл.
Більшість часу від свого заснування компанія була дистрибʼютором зоотоварів з Європи, Азії, США в Україну. У 2022-му вирішила побудувати власне виробництво на заході України.
До повномасштабного вторгнення MasterZoo налічувала 101 зоомаркет у 17 містах. У 2024-му мережа зросла до 200 торгових точок у 37 містах та чотирьох селищах. Консолідований виторг Suziria Group зріс на 51% і сягнув майже 4,6 млрд грн у 2024-му. Як зазначає Кошарна, компанія займає 15% ринку.
Нове виробництво Suziria Group та експорт
За словами Кошарної, у Калуші вже працює виробництво мʼясних ласощів площею 1670 кв. м.
Будуємо нове приміщення для виготовлення вологих кормів – це ще 760 кв. м. Для цього ми залучали кредитні і грантові гроші, але успіх проєкту від них не залежить. Будівництво триває, і ми сподіваємося запустити завод наприкінці 2025 року, - додала вона.
Загальний обсяг інвестицій – кілька мільйонів доларів, з яких майже 4 млн компанія вкладає з власних коштів.
Ідея зосередитися саме на виробництві вологих кормів виникла у 2021 році.
Як дистрибʼютор і ритейлер, ми бачили структуру ринку й аналізували його потреби разом із міжнародними партнерами. Сегмент кормів стабільно зростає щороку. Було зрозуміло, що на ринку є місце для ще одного заводу, - зазначила Поліна.
Повномасштабна війна змусила пришвидшити процеси. У 2023 році компанія сформувала бізнес-план, а влітку відкрила виробництво мʼясних ласощів.
За словами Кошарної, у Харкові є два власних виробничі майданчики, а у Калуші Івано-Франківської області – власне підприємство.
Власного виробництва за кордоном компанія немає, але їхні бренди, зокрема Savory, виготовляють контрактні виробництва у п’яти європейських і двох азіатських країнах. Запуск власного виробництва за кордоном у стратегію компанії не входить.
Як приватний інвестор, я беру участь у двох європейських проєктах, пов’язаних із зообізнесом. Це міноритарні інвестиції, які допомагають мені краще розуміти ринок з позиції міжнародних гравців, - сказала засновниця мережі.
За її словами, компанія має 10 експортних ринків: Молдова, Грузія, Чехія, Польща, Румунія, Латвія, Ірландія, Хорватія, Словаччина, Угорщина. Від співпраці з Білоруссю відмовилися.
“Гуманізація” тварин
Україна – котяча країна, але у співвідношенні витрат українці більше витрачають на товари для собак. У місті маленьку тварину тримати простіше. Світовий тренд – перехід від великих порід собак до менших, - сказала Кошарна.
Вона зазначає, що тренд на “гуманізацію” тварин посилюється. У людей є попит на друга у родину. Раніше тварин купували для статусу, зараз – для родини.
Люди готові інвестувати в довгострокове і якісне життя улюбленця. Шукають можливості поліпшити його стан за допомогою добавок. Аналогічна ситуація із доглядом за твариною – зростає кількість товарів у категорії “Косметика для тварин”, - додала вона.
Також у MasterZoo планують запустити у продаж лінійку продуктів на основі канабідіолу (CBD).
Конкуренція з великим ритейлом
Зооринок зацікавив великих ритейлерів: співвласник “Сільпо” Володимир Костельман придбав частку в E-Zoo, “Епіцентр” розвиває Lapki, а “Велмарт” Романа Луніна – “Пухнасті справи”.
За словами Кошарної, після пандемії коронавірусу ринок зоотоварів став одним із таких, що зростають найбільше у світі. Попит різко зріс: ще 10 років тому полиці зоотоварів у супермаркетах займали в середньому 1 м, тепер – 5 м.
Бренди преміумкласу забороняють продавати власні товари у супермаркетах. Наприклад, Royal Canin вимагає окремий магазин і касу.
Проте, як вважає Кошарна, вони ніколи не стануть спеціалізованими гравцями. Для них зоотовари – спосіб збільшити виторг.
У MasterZoo найбільша інвестиція – у продавців, що дозволило підвищити NPS до 90%. У нас також є експертність – це закупівельники, які швидко відстежують тренди, - додала вона.
В стратегії до 2027 року немає планів інвестувати у ветеринарні аптеки та клініки. Як зазначає засновниця MasterZoo, зараз актуальніша співпраця з ветеринарними клініками. Адже це не консолідований ринок, оскільки клієнти найчастіше ходять до конкретного лікаря, а не в мережу. Проте планують інвестувати у розширення грумінг-салонів. Наразі їх 15 і всі вони працюють у магазинах MasterZoo.
Читайте також: Компанія-власник мережі MasterZoo переносить в Україну свої потужності з виробництва кормів
Також, коли запрацює нове виробництво, компанія планує вийти на ринок із новим брендом у категорії “Паучі” та розширити лінійку non-food товарів – створити бренд аксесуарів для тварин.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації