Shein зростає, а H&M і Gucci втрачають позиції: топ лідерів фешн-ринку 2024

Міжнародний інтернет-магазин Shein став лідером серед ритейлерів одягу за темпами зростання своєї частки на світовому ринку в 2024 році.

За даними GlobalData, ринкова частка бренду зросла на 0,24 відсоткових пункти до 1,53% завдяки низьким цінам та швидкій реакції на модні тенденції.

Зростання відбулося, незважаючи на постійну критику щодо трудових практик бренду та його впливу на навколишнє середовище, оскільки нещодавно було виявлено два випадки використання дитячої праці у постачальників компанії.

Хоча ще донедавна Nike був найбільшим ритейлером з часткою ринку 2,85%, гігант спортивного одягу повідомив про падіння на 0,15 в.п. з 3,0% у 2023 році.

Стрімке зростання Shein згодом відібрало частку в інших онлайн-магазинів швидкої моди, особливо у Asos і boohoo.com, чиї продажі різко впали за останні кілька років, - зазначила аналітик GlobalData з питань одягу Піппа Стівенс.

Zara продемонструвала також хороші результати за цей період: її частка ринку зросла на 0,05 в.п. до 1,24% завдяки локальному ланцюжку поставок, що дозволяє їй швидко реагувати на нові модні тенденції.

Ринкова частка H&M знизилася до 1,06% у 2024 році з 1,07% у 2023 році, оскільки її більш нейтральний дизайн не зміг привернути увагу споживачів. Водночас частка ринку Uniqlo зросла на 0,04 в.п. до 0,92% завдяки високому співвідношенню ціни і якості та значній міжнародній експансії.

У сегменті спортивного одягу частка Adidas зросла на 0,17 в.п. до 1,79% завдяки популярності лінійки спортивного взуття Originals. Бренд мав другу за величиною частку ринку в цілому в 2024 році.

Зазначається, що ринок одягу класу люкс продемонстрував “змішані результати”: бренди, що обслуговують заможних, такі як Hermes і Chanel, за прогнозами, збільшили свою частку до 0,55% і 0,59%.

Читайте також: Акції Inditex впали на 8% на тлі слабкого попиту

Однак більш доступні бренди розкоші постраждали сильніше, причому найбільшого падіння зазнав Gucci, частка якого на ринку скоротилася на 0,10 в.п.

Retail Gazette+