Суперечки через бренд: як “Балувана Галя” судиться з “Галею Балуваною” після кількох років затишшя

На українському ринку розгортається суперечка між двома брендами з майже однаковою назвою. Йдеться про мережу магазинів напівфабрикатів “Галя Балувана”, якою володіє подружжя Алли та Олександра Теліг, та мережу кафе “Балувана Галя” ресторатора Ігоря Сухомлина. Власник останньої стверджує, що саме він першим зареєстрував цю назву як торговельну марку.

У коментарі для Delo.ua Ігор Сухомлин розповів, що вже багато років перебуває у конфлікті з власниками “Галі Балуваної” і наразі планує подати на них до суду.

З його слів стало відомо, що в грудні 2007 року торгова марка "Балувана Галя" була офіційно зареєстрована. Самого закладу ще не існувало, але назва вже була внесена до реєстру об’єктів інтелектуальної власності.

Першу вареничну з цією назвою відкрили у 2011 році в Чернігові. Згодом зʼявилися нові заклади в Києві, Житомирі, Черкасах — загалом було вже 10 таких закладів.

В 2019 році мені повідомили, що в Луцьку відкрився магазин з назвою, яка дзеркально повторювала нашу — "Галя Балувана", — каже Сухомлин.

Після того як з "Галі Балуваної" на контакт ніхто не вийшов, на компанію подали до суду. 

Проте у 2021 році Алла й Олександр Теліги разом із вже колишнім співвласником мережі Володимиром Матвійчуком запропонували Ігорю Сухомлину домовитися і досягти згоди.

Домовилися, що власники "новоспеченої" "Галі Балуваної" можуть користуватися нашою торговельною маркою винятково для продажу замороженої продукції — вареники, пельмені, млинці та подібне. Жодного слова про іншу продукцію чи готові страви у домовленостях не було. Навпаки, було чітко зафіксовано, що вони у ці категорії не заходять, - зазначає Сухомлин.

За його словами, коли мережа почала масово масштабуватися, домовленості порушилися. Зараз засновники “Галі Балуваної” відкрили кафе у Черкасах, в асортименті з’являється продукція, якої не було в угоді: молочні вироби, кондитерка, готова їжа.

Проте, за офіційним договором, мережа напівфабрикатів могла використовувати торговельну марку "Галя Балувана" винятково в межах 30 класу товарів з чітко визначеним асортиментом.

Кілька місяців тому, за словами Ігоря Сухомлина, Володимир Матвійчук виходив на зв'язок. З ним була обговорена можливість врегулювання, щоб два бізнеси діяли в одних рамках. Проте на цьому все зупинилося. Після того, як Матвійчук вийшов із бренду, більше ніхто — ні Алла Теліга, ні нові власники — жодного разу не зверталися до Сухомлина. 

Колишній співвласник мережі “Галя Балувана” Володимир Матвійчук надав офіційний коментар щодо цієї ситуації:

"У 2021 році між Ігорем Сухомлином (власником торговельної марки "Балувана Галя" у класах 30, 29 та 43), мною та Олександром Телігою був укладений договір щодо врегулювання прав у сфері інтелектуальної власності. Цей договір надав нам право зареєструвати торговельну марку "Галя Балувана" у класі 30 з чітко визначеним асортиментом товарів.

У процесі розвитку попередньої мережі  було впроваджено значну кількість нових категорій асортименту, внаслідок чого діяльність вийшла за межі погодженого переліку товарів, затвердженого у межах домовленості щодо ТМ. На протязі всіх років роботи я тримав цю ситуацію по ТМ на контролі та проводив переговори з Ігорем Сухомлином про врегулювання цієї ситуації

Я думаю, що нові співвласники які купували  в моїх попередніх партнерів мою долю яку вони перепродавали їм були попереджені директором товариства  про те, що питання щодо класів торговельної марки з Ігорем Сухомлином ще не врегульовано".

Наразі, за словами Ігоря Сухомлина, готується новий судовий позов. 

Якщо у 2021 році це були лише десятки магазинів, то зараз — ціла мережа, яка продовжує масштабуватись, ігноруючи усі домовленості та правила, - каже Сухомлин.

Читайте також: “Галя Балувана” вперше підвищує роялті і вводить єдиних постачальників: для чого це мережі

Він зазначив, що коли мережа магазинів напівфабрикатів пішла у стрімкий ріст — почались проблеми, оскільки люди часто плутали заклади "Балувана Галя" з магазинами "Галя Балувана". У планах Сухомлина – розвивати свій бізнес далі, а наразі ця плутанина впливає і на репутацію, і на продажі.