Світовий ринок люксу демонструє спад вперше за 15 років

Світовий ринок люксу зазначає найбільшого потрясіння за щонайменше останні 15 років. Це відбувається на тлі зростаючої економічної невизначеності та складних соціальних і культурних зрушень.

Про це свідчать результати дослідження Bain & Company та фонду Altagamma. 

Післяпандемічне відновлення призвело до того, що ринок досяг 369 млрд євро у 2023 році, проте вже у 2024-му цей показник знизився до 364 млрд євро. Це на 1% менше за поточним обмінним курсом.

Падіння продовжилося і в першому кварталі 2025 року. За оцінками аналітиків, спад становив від 1 до 3%Це пояснюється зростанням відсоткових ставок, обережністю споживачів у Китаї та США, геополітичною нестабільністю, а також природним зниженням після пандемійного споживчого буму. 

У звіті зазначається, що на ринку предметів розкоші проявляються розбіжності у динаміці показників різних категорій:

  • Ювелірні вироби, одяг і окуляри залишаються з позитивними показниками для категорії “супер-розкоші”.
  • Ринок парфумерії виграє від “преміалізації”, в той час як ринок засобів по догляду за шкірою тримається стабільно, а сегмент декоративної косметики відстає. 
  • Годинники, шкіряні вироби та взуття стикаються із проблемами, якщо не підтримуються інноваціями.

Навіть якщо ціни продовжують зростати в середньому на 2-3%, бренди непомітно посилюють стратегії початкових цін, щоб розширити свою привабливість, не підриваючи при цьому капітал бренду, а виграшні кейси підкріплюються поєднанням справжньої новизни та унікальної точки зору бренду, - зазначають у Bain & Company.

Аналітики прогнозують продовження спаду ринку. Передбачається подальше помірне зниження на 2-5% за весь рік. 

Читайте також: Білоруська компанія налагодила постачання люксових брендів до рф – розслідування

Водночас за найсуворішим сценарієм звіту, ринок зазнає тривалого спаду на 5-9%.