Топ-10 продуктових мереж в Україні за кількістю магазинів та темпами відкриття – рейтинг
Майже половина лідерів на ринку продовольчого ритейлу України, окрім вже традиційних - національних мереж “АТБ”, “Сільпо” та “Фора”, представлена регіональними гравцями, що динамічно розвиваються.
Про це свідчить річне аналітичне дослідження Retail Association of Ukraine про розвиток українського продовольчого роздробу по кількості магазинів за 2024 рік.
У дослідженні систематизовано дані щодо кількості відкриттів нових магазинів майже трьома десятками продуктових ритейлерів України, які є членами RAU. Була зібрана та узагальнена інформація за 12 місяців 2024 року, враховуючи динаміку розвитку FMCG-мереж по регіонам.
Найбільші мережі
Станом на 31 грудня 2024 року вже звична трійка лідерів “АТБ” (Дніпро), Fozzy Group (Київ) та VolWest Group (Луцьк) змінилася.
Так, на третьому місці за кількістю магазинів замість VolWest Group опинився інший гравець з Луцька – компанія “Клевер Сторс”, яка розвиває мережу маркетів “Сім23” у форматі convenience store та новий бренд зручних маркетів “Сімі”.
За рік мережі ТОВ “Клевер сторс” розширилися на 87 торгових точок, що є найвищим показником у топ-10. Це дозволило збільшити розмір мереж ритейлера до 315 працюючих об’єктів торгівлі. Всі вони розташовані переважно на заході країни у Львівській, Хмельницькій, Волинській, Рівненській, Івано-Франківській та Тернопільській областях.
Лідером цього сегменту є мережа “АТБ”, що на кінець 2024 року року вже мала 1257 магазинів. Минулого року ритейлер додав 47 нових точок, а ще в 11 - провів реконструкцію.
Fozzy Group відкрила одразу 84 магазини і закрила 32. В результаті розширення мереж компанії, до якої входять “Сільпо”, “Фора”, Fozzy Cash&Carry, Thrash!Траш!, досягло позначки в 826 точок.
На четвертому місці VolWest Group (Луцьк), що розвиває мережі “Наш Край” та SPAR по франчайзинговій схемі та є найбільшим ритейлером такого типу. Компанія показала приріст на 28 магазинів. Станом на грудень 2024-го мережі “Наш Край” та SPAR разом налічували 276 торгових точок – лише на 7 більше ніж у 2023-му.
До першої п’ятірки увійшла мережа магазинів “М’ясомаркет”, яку розвиває агрохолдинг “МХП”. Компанія відкрила за рік 32 магазини та майже зрівнялася за розміром з VolWest Group, маючи показник у 273 точки.
В десятку найбільших потрапили й столична мережа магазинів “Коло” (246 точок), ритейлер з Кропивницького “Файно маркет” (198).
Ще один гравець з Вінниці – компанія “Альянс Рітейл Груп” (184 точки), що має одразу кілька брендів – “Домашній маркет”, Osnova, “Pro – просто продукти” та Mа'shket.
Найбільш динамічні мережі
Лідером за темпами зростання (+38%) мережі в 2024 році став регіональний гравець – вже згадана мережа магазинів “Сім23” та “Сімі”, що додали одразу 87 магазинів. Таку ж динаміку розвитку (на рівні 40%) компанія демонструвала й у 2023 році.
Схожі темпи показує мережа магазинів біля дому Mashket, обігнавши “АТБ” (+47), Thrash!Траш! (+41) і “Фора” (+31) за кількістю нових відкритих торгових точок.
За рік відкрили 67 нових точок, половина з яких – франчайзингові, а ще 10 – переформатували з мережі “Домашній маркет”. За 2024 рік мережа розширилася з двох до шести областей. До Київської та Вінницької додали Чернівецьку, Рівненську, Хмельницьку і Житомирську.
Магазини ритейлера працюють у 16 містах, у тому числі два маркети є в Києві. В 2024 році почали також використовувати франчайзингові моделі, що дозволило розширюватись із меншою потребою у власних ресурсах.
Станом на кінець 2024-го всі проєкти “Альянс Рітейл Груп” налічували загалом 184 точки.
Ще один активний регіональний гравець – мережа магазинів “Файно Маркет”. У 2024 році ритейлер відкрив 27 нових магазинів, один з яких повністю реконструювали.
В результаті мережа розширила свою присутність у Кіровоградській та Черкаській областях та вийшла в нові регіони – Одеську, Миколаївську та Дніпропетровську області. В грудні 2024-го налічувалося 198 торгових точок “Файно Маркет” в 69 населених пунктах.
Географія відкриттів
Більшість нових магазинів була відкрита на заході України – близько 36,8%, через відносну безпечність та різке збільшення кількості споживачів за рахунок міграції населення. Зазвичай це магазини невеликого формату, орієнтовані на жителів району навколо торгової точки, як магазини “Сім23” та “Сімі”.
У столиці та Київській області відкрилося 24% усіх нових магазинів у 2024 році. Це теж легко пояснюється значенням столиці, де сконцентровані основні грошові потоки та висока щільність населення. Так, тут відкрилися дві третини нових магазинів “Фора” та половина маркетів Thrash!Траш!
Центральні регіони також популярні у ритейлерів, де минулого року відбулося 22% відкриттів. Це певною мірою обумовлено активним розвитком ритейлерів саме з цих регіонів, наприклад, вінницького Mashket або “Файно маркет” з Кропивницького.
На північ та південь країни припадає 7,6% та 7,9% відкриттів відповідно. Чим далі від лініїї фронту, тим більш жваво відкриваються магазини, як відповідь на запити населення, що там проживає. Так, наприклад, у Житомирській області за рік з’явилося 15 нових точок, а в Сумській – лише одна.
Читайте також: Індекс самопочуття ритейлу (RWBI) сезонно зріс у березні 2025 року (дослідження)
Найгірша ситуація на сході країни, де в 2024 році відкрилося тільки шість нових магазинів з топ-10 мереж. Відповідно їх частка всього 1,7%.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації