Топ-3 тренди святкового шопінгу у 2021 році

Згідно з новим дослідженням Google та Ipsos, 21% споживачів у регіоні EMEA почали робити новорічні покупки вже у червні.

На порталі Think with Google опубліковано експертний матеріал, де зазначається, що 2020 рік став найбільшим в історії новорічним сезоном онлайн-покупок, і це було лише початком колосальних змін у рітейлі. Вдаривши по логістиці, пандемія призвела до затримок у доставці та дефіциті товарів. Фахівці Google та Ipsos провели дослідження, під час якого виявили ранні тренди у поведінці покупців, які готуються до новорічних свят.

Сезон новорічного шопінгу починається набагато раніше

Останні кілька років сезон новорічного шопінгу починався все раніше, але цього року покупці перевершили себе – вони почали думати про нього ще влітку. 37% споживачів у регіоні ЄМЕА розповіли, що цього року планують розпочати святкові покупки раніше попереднього.

«Через ранній початок новорічного шопінгу зростає і конкуренція серед рітейлерів. Щоб задовольнити попит, їм доводиться заздалегідь запускати святкові кампанії та робити все, щоб їхній бренд приходив у голову покупцеві першим», – розповідає керівник напряму ритейл-маркетингу по регіону EMEA у Google Рут Баллетт.

Усі, хто вирішили готуватися до свят наперед, виходили з досвіду минулого року, коли пандемія внесла до звичного шопінгу свої корективи. Цього року споживачі прагнуть уникнути будь-яких труднощів у здійсненні святкових покупок.

Вплив пандемії

Пандемія, як і раніше, коригує звичайне життя та поведінку покупців. 37% споживачів в EMEA очікують, що через пандемію вони не зможуть купувати, як звикли. Багато хто вже звикся до масок і соціальної дистанції, але деякі зміни вимагають глибокої внутрішньої мотивації. Наприклад, покупці стали серйозніше підходити до того, у кого вони купують і коли.

Також виникає дефіцит через навантаження на логістику. Труднощі в логістиці призводять до затримок доставки та нестачі товарів у святковий сезон. Це турбує багатьох покупців у EMEA: 49% заявили, що перед онлайн-купівлею вони вимагатимуть підтвердження, що товар є на складі.

«Покупці обізнані з проблемами з логістикою через пандемію, тому за допомогою пошуку Google перевіряють наявність товарів. Вже в порядку речей дізнаватися в інтернеті, де можна купити потрібний товар, у якому магазині він є, коли повернеться у продаж. Якщо затримки поставок продовжуватимуться, цього року ми побачимо зростання пошукових запитів про наявність у продажу новинок цього року», – розповідає пошуковий аналітик Google Дібадіп Бандопадхай.

Одним із наслідків пандемії стало більш обізнане ставлення до того, у кого купуються товари, зростає підтримка локального бізнесу. По всьому світу пройшли такі кампанії, як Buy local, or bye local (Купуй місцеве або попрощайся). Останні півтора року ця тема схвилювала багатьох: 56% споживачів у регіоні EMEA планують зробити цього року більше покупок у невеликих місцевих магазинах.

У тренді відкладений попит

Цього року сезон новорічного шопінгу має високий потенціал. Незважаючи на зростання онлайн-покупок у 2020 році, свята пройшли не дуже яскраво: часто магазини були закриті, а також багато хто не зміг провести відпустку з рідними. Але з наближенням свят 2021 року картина змінюється.

Звіти про переміщення користувачів Google показують, що відвідуваність традиційних офлайн-магазинів повернулася до пандемії. Згідно з новими даними Євростату, з минулих новорічних свят спостерігається різке зростання заощаджень європейських домогосподарств. Все це дозволяє очікувати бурхливого ефекту відкладеного попиту.

Незважаючи на загальне зростання заощаджень, є й ті, кому не вистачає грошей через фінансову нестабільність та втрату роботи в останні півтора роки. Разом із більш поважним ставленням до видатків це призвело до того, що 46% покупців у регіоні EMEA планують відкласти покупку подарунків до початку розпродажів.

«Незважаючи на високий рівень споживчої впевненості напередодні свят, покупці будуть уважні до своїх витрат, а рітейлерам, як і раніше, важливо розробляти вигідні пропозиції. Щоб відкладений попит цього сезону виявив себе максимально, бізнеси повинні шукати контакт зі споживачем буквально скрізь», — вважає фахівець Google з рітейлу в регіоні ЕМЕА Пабло Перес.

Як допомогти «раннім» покупцям

Майбутній сезон шопінгу сповнений невизначеності: можливі затримки доставки, нестача товарів, нові обмеження. Тому важливо зробити процес простим, зрозумілим та зручним, щоб покупці знали, чого чекати. Насамперед експерти радять подумати про наступні аспекти роботи рітейлера:

Одноманітність. Цього року ще більше покупців користуються онлайн-каналами, але купують не тільки там. У традиційних магазинів, як і раніше, є свої переваги: ​​це зручно, можна випробувати товар на місці і поспілкуватися з людьми, не потрібно чекати доставки. Тому на сайті, в магазинах та інших каналах продажів має бути однаковий асортимент брендів та товарів: тоді перехід від одного каналу до іншого буде більш комфортним та непомітним для покупця.

Запобігання. Поставте себе місце клієнта і подумайте, які причини невизначеності можуть змусити його відмовитися від покупки. Наприклад, у разі вичерпання запасів товару запропонувати подібні товари чи заміну, яка сподобається покупцю.

Прозорість. Заздалегідь повідомляти, що товар незабаром закінчиться або його не вдасться доставити вчасно. Знаючи, чого очікувати, покупці зможуть ухвалити усвідомлене рішення. Якщо товар закінчиться чи прийде із запізненням після покупки та оплати, покупець буде незадоволений. У результаті знизиться довготривала лояльність до бренду. А це зовсім не те, що потрібне перед святами.

Джерело