Українці на понад третину збільшили витрати на продукти та ліки під час війни (дослідження)
Третина українців збільшила витрати на продукти харчування та медикаменти, водночас частота покупок знизилася. Найменш ощадливою є молодь, яка рідше економить на одязі, готовій їжі та дозвіллі.
Про це йдеться у щорічному дослідженні Deloitte Ukraine про споживчу поведінку.
Українці рідше роблять покупки, але витрачають більше коштів на окремі категорії товарів. Найбільш помітне скорочення – у сегменті дитячих товарів, де 39% опитаних зазначили, що купують їх рідше, що на 7 в. п. більше, ніж у 2023 році. Будівельні матеріали також втратили позиції – 48% споживачів скоротили частоту їх придбання.
Водночас попит на лікарські засоби продовжує зростати – 24% українців купували їх у 2024 році частіше, ніж роком раніше. Витрати на продукти харчування теж збільшилися: середній чек зріс на 19% в офлайні та на 18% в онлайні порівняно з довоєнним періодом.
Загалом 37% опитаних заявили, що витрачають більше на продукти та медикаменти.
Найменше ощадливість помітна серед молоді: українці віком 18–27 років стали рідше економити на одязі (61%), готовій їжі (57%), дозвіллі (57%), косметиці (51%) та продуктах харчування (56%). Зміни помітні в усіх регіонах.
Середній чек на онлайн-покупки продовольчих товарів серед молоді 18-27 років зріс на 90%. В онлайн-магазинах найпопулярніші категорії: електроніка (17%), косметика (15%), одяг і взуття (15%).
Покупці віком 43-57 років частіше купують в офлайні, де середній чек виріс на 45%.
Вперше Deloitte Ukraine досліджував купівельну поведінку щодо книжок: кожен третій українець купує їх в інтернет-магазинах раз на два місяці, витрачаючи в середньому 1028 грн за одну покупку.
62% українців уникають компаній, які продовжують працювати в росії, а для 55% опитаних важливо, щоб бізнес підтримував ЗСУ, – зазначає керівник галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції Deloitte Ukraine Олександр Ямпольський.
В межах дослідження було також проведено порівняння розподілу витрат українців з бюджетами споживачів в Австралії, Канаді, Франції, Німеччині, Нідерландах, Польщі, Іспанії, Великобританії, США, ПАР, Бразилії, Мексиці, Італії, Індії, Японії, Китаї, Південній Кореї та Португалії.
Як і минулого року, найбільшу частку бюджету українці витрачають на обов’язкові платежі, продукти харчування, охорону здоров’я та транспорт – це становить 77% загальних витрат, що значно перевищує середній показник у європейських країнах.
Читайте також: Українці дедалі частіше обирають товари вітчизняних виробників – опитування
*Довідка. Опитування українців, яке лягло в основу дослідження, проводилось з 28 листопада до 11 грудня 2024 року. В ньому взяли участь понад 1000 жителів України віком від 18 років, які користуються смартфонами. Опитування охопило всі регіони України (за винятком тимчасово окупованих територій). Для збору даних використовувався кількісний метод – онлайн-опитування за квотованою вибіркою, що відповідає соціально-демографічному портрету населення України.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації