Ватний креатив: Як росіяни змінювали назви світових брендів

Після розгортання росією повномасштабної війни проти України, міжнародні компанії, що протягом багатьох років розширювали свою присутність на російському ринку, швидко вирішили відмовитися від подальшого розвитку в країні-агресорці. Вихід з росії світових брендів спричинив масовий ребрендинг. УРТЦ склала добірку нових назв відомих мереж, активи яких було викуплено.

«Вкусно — и точка» замість McDonald`s

Найбільша у світі мережа ресторанів швидкого харчування закрила всі свої ресторани у росії в середині березня, а пізніше оголосила про вихід з країни. Права на відкриття ресторанів на місці McDonald’s отримав російський франчайзі. Після продажу активів McDonald’s заборонив використання назви, логотипу, брендингу та фірмового меню. Нові ресторани McDonald’s в рф почали відкриватися під назвою «Вкусно — и точка».

З меню зникли сендвічі «Біг Мак» та «Біг Тейсті», морозиво «Макфлурі» та дитячий обід з іграшкою Happy Meal. Влітку у мережі почалися проблеми з картоплею фрі на тлі дефіциту необхідних сортів у росії та припинення постачання з-за кордону. Також «Вкусно — и точка» довелося підняти ціни в меню до 10%.

Ватний креатив: Як росіяни змінювали назви світових брендів
Stars Coffee замість Starbucks

У травні американська компанія оголосила про остаточний вихід з рф. Права оренди на 130 кав’ярень без можливості використовувати сам бренд та технології Starbucks придбали ресторатор Антон Пінський, співак Тіматі та компанія «Синдика». У серпні почали відкриватися кав’ярні під брендом Stars Coffee. Мережа отримала новий логотип, де на місці сирени зображено дівчину в кокошнику. З меню нових закладів зникли оригінальні страви Starbucks та фірмовий фраппучино.

Ватний креатив: Як росіяни змінювали назви світових брендів
Viola замість Valio

Після збройного вторгнення армії рф в Україну фінська молочно-промислова компанія заявила про намір залишити російський ринок, а потім продала свою російську «дочку» м’ясному виробнику «Велком». Після продажу продукцію почали виготовляти під брендом Viola.

Щоправда, з асортименту зникли товари, що імпортувалися з Фінляндії, — безлактозна продукція, киселі, глеги, морозиво, вершки 36% жирності та класичний сир. Також у нового виробника виникли проблеми з пакуванням, яке привозилося з-за кордону. В результаті підвищення цін на продукцію через логістичні складності та дефіцит упаковки російська компанія втратила частину клієнтів.

JNS замість Levi’s

Навесні американський бренд зупинив постачання товарів у країну та знаходився у пошуку покупця роздрібного бізнесу. У липні російський дистриб’ютор спортивних марок Lestate викупив права оренди та частину товарного стоку. Магазини на площах Levi’s почали відкриватися під брендом JNS. Точки запрацювали у форматі мультисторів, де представлені колекції великої кількості виробників одягу та взуття.

Ватний креатив: Як росіяни змінювали назви світових брендів

А ось у ГУМі на Червоній площі колишній магазин американського бренду Levi’s запрацював під вивіскою JEANS’a. Нові власники також планують перевести його у мультибрендовий формат та продавати продукцію інших марок.

Ватний креатив: Як росіяни змінювали назви світових брендів
«Мир кубиков» замість Lego

Після виходу данського виробника конструкторів Lego з російського ринку екс-партнер компанії Inventive Retail Group вирішив відкрити нову мережу з новою назвою — «Мир кубиков».

У магазинах «Мир кубиков» представлена ​​продукція Lego, яку ввозять за «паралельним імпортом», а також перекуповують у інших постачальників. Очевидно, що повністю покрити попит на конструктор данської компанії за такими схемами Inventive Retail Group не може, тому на полицях також представлені іграшки та конструктори інших виробників.

Ватний креатив: Як росіяни змінювали назви світових брендів
«Новая мода» замість Zara

Іспанська група компаній Inditex, що володіє брендами Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho та Massimo Dutti, досягла угоди про продаж свого російського бізнесу холдингу Daher Group. Угода означатиме припинення діяльності Inditex у росії.

Ключова структура Inditex у росії — АТ «Зара СНГ» — вже змінила назву на АТ «Новая мода». Zara, Pull&Bear, Bershka і Stradivarius можуть відновити роботу в росії після ребрендингу, а Massimo Dutti, Oysho і Zara Home повністю підуть з російського ринку.

Rostic’s замість KFC

Американський холдинг Yum! Brands уклав договір із продажу російського підрозділу KFC локальному франчайзинговому оператору компанії «Смарт сервис ЛТД».

За умовами договору всі заклади мають бути перейменовані. Нові ресторани відкриються під вивіскою Rostic’s. Після закриття угоди Yum! Brands припинить свою корпоративну присутність у росії.

Ватний креатив: Як росіяни змінювали назви світових брендів
«Пицца Н» замість Pizza Hut

Польський ресторанний холдинг Amrest (один із франчайзі Yum! Brands), що розвивав в рф мережу піцерій Pizza Hut, вийшов із бізнесу. Права на розвиток бренду у росії отримала російська компанія «Ной-М». Після ребрендингу закладу одержали назву «Пицца Н».

Ватний креатив: Як росіяни змінювали назви світових брендів
«Иль де ботэ» замість Sephora

У березні французький бренд повідомив про зупинення своєї діяльності у росії, а в жовтні компанія продала російські активи. У тому ж місяці на місці точок Sephora почали відкриватися магазини «Иль де ботэ».

Ватний креатив: Як росіяни змінювали назви світових брендів
HOBI замість OBI

Після виходу німецької DIY-мережі з рф власність компанії була продана російським інвесторам. У рамках домовленості про передачу активів мережа магазинів має провести ребрендинг, зокрема, змінити назву. Наприкінці вересня російська юрособа мережі подала заявку на реєстрацію товарного знаку HOBI, а на початку жовтня — OBBI.

RE замість Reserved

Польський виробник одягу LPP Group (представляє бренди Reserved, House, Cropp, Mohito та Sinsay) став однією з перших компаній, що оголосили про зупинення операційної діяльності в росії ще наприкінці лютого. У квітні стало відомо про намір ритейлера остаточно піти з ринку та продати всі свої активи. Російський бізнес компанії викупив консорціум інвесторів із Китаю без права використання брендів та товарних знаків LPP Group. Reserved тепер працює під назвою RE, Cropp замінений на CR, Mohito — на M, House — на XC, а Sinsay — на «Син».

Ватний креатив: Як росіяни змінювали назви світових брендів
Ватний креатив: Як росіяни змінювали назви світових брендів
Ватний креатив: Як росіяни змінювали назви світових брендів
Ватний креатив: Як росіяни змінювали назви світових брендів
«Л’Окситан» замість L’Occitane

Французький бренд закрив усі магазини російської роздрібної мережі у квітні. Незабаром стало відомо про продаж активів та зміну власника. Фактично російський підрозділ відокремився від головного офісу в окрему структуру. Вже наприкінці травня перші магазини почали відкриватись під зміненим брендом — «Л’Окситан».

Ватний креатив: Як росіяни змінювали назви світових брендів
Sneaker Box замість Reebok

Reebok ухвалив рішення про зупинення операційної діяльності на російському ринку в середині березня. Пізніше американський виробник продав бізнес у росії турецькому холдингу FLO Retailing. У вересні магазини мережі почали відкриватись під брендом Sneaker Box.

Ватний креатив: Як росіяни змінювали назви світових брендів

Читайте також: Кожен другий торговельний центр у росії опинився на межі банкрутства