“ВіЯр” йде в офлайн: чи зможе компанія конкурувати з IKEA та JYSK
Київський виробник “ВіЯр” оцифровізував український ринок меблів, а тепер швидкими темпами йде в офлайн. За два роки він збільшив мережу магазинів на третину та нарощує експорт.
Як “ВіЯр” протистоїть глобальними гігантами, таким як JYSK та IKEA, розповіла директорка з продажу та маркетингу “ВіЯр” Наталія Дідківська у коментарі Forbes.
До середини 2010-х українських ринок меблів, як вважає прессекретар “Кроноспан Україна” Юрій Дюг, це купа розрізнених дилерів, які в сіру займалися порізкою плит, фурнітурою, продажем комплектуючих. Та завдяки впровадженню зручного ІТ-сервісу та чітких стандартів, “ВіЯр” переконав значну частину меблевиків працювати в “білу”.
“ВіЯр” – це як Uber на українському меблевому ринку – агрегатор, який обʼєднав виробників і замовників, - зазначив Дюг.
На сайті компанії представлено близько 45 брендів меблевої фурнітури та плитних матеріалів, і 53 бренди побутової техніки та сантехніки.
Компанія надає послуги на кшталт порізки ДСП та виготовлення фасадів, розсувних систем та виробів із каменю. Це дає змогу створювати меблі за індивідуальним замовленням, як розповідає директорка з продажу та маркетингу “ВіЯр” Наталія Дідківська.
За словами генерального директора Pro-Consulting Олександра Соколова, у 2021-2024 роках меблевий ринок скоротився на 20-35% – до 600 млн доларів.
У групу “ВіЯр”, за оцінкою YouControl, входить 20 компаній, що належить підприємцю Ярославу Шкотнікову. Їхні фінансові результати не консолідовані. Найбільша з них за виторгом “ВСМК-Трейд” у 2024 отримала 1,7 млрд грн виторгу, на 17% більше ніж у 2023-м. Прибуток компанії торік зріс на 50%, до 32 млн грн.
Перехід в офлайн
Група працює в Україні з 2002 року та традиційно робила ставку на B2B-ринок.
“ВіЯр” є відповіддю номер один на запитання, де купити фурнітуру чи замовити послуги порізки, – каже членкиня правління Української асоціації меблярів Оксана Донська.
“ВіЯр” пропонує найширший асортимент комплектуючих в Україні, підтверджує Дмитро Ющенко, СЕО меблевого виробництва BRO, що входить до групи компаній CCG Development.
Війна боляче вдарила по компанії. За словами Дідківської, кількість B2B-партнерів скоротилась на третину – до близько 5000. Натомість попит на меблі на роздрібному ринку залишився стабільним.
Щоб стати ближчою до роздрібного споживача, компанія інвестувала у власну офлайн-мережу. Хоча “ВіЯр” відкрила перший шоурум в Києві ще у 2006 році, в останні два роки кількість магазинів зросла на третину, до 20-ти. За час війни зʼявились торгові точки у Одесі, Івано-Франківську, Чернівцях, Львові, Києві.
13 листопада 2024-го “ВіЯр” відкрила свій найбільший шоурум в Києві – триповерхорховий салон на бульварі Вацлава Гавела.
Ціль – шоурум у кожному обласному центрі, – каже Дідківська.
Інвестиції у розбудову мережі група не розголошує.
Компанія адаптує і цифрові сервіси для більш широкої аудиторії – запустила Viyar Bazar та вдосконалила програму ViyarPRO Mebli, що дозволяє споживачам створювати дизайн меблів онлайн.
Хочемо зробити меблі простими у замовленні як для бізнесу, так і для кінцевого споживача, – каже Дідківська.
Конкуренція з глобальними гігантами
За словами Дідківської, європейські меблеві гіганти – не конкуренти для “ВіЯр”, адже працюють у інший ніші. “ВіЯр” на відміну від іноземних компаній, пропонує індивідуальні вироби. Інша відмінність – велика кількість B2B-партнерів дозволяє “ВіЯр” пропонувати індивідуальні вироби на 20-60% дешевше, ніж аналогічні в Європі.
Компанія сподівається зіграти на цій різниці. У 2023 році “ВіЯр” відкрив шоурум та виробництво у Варшаві. Польща стала першим кроком для масштабування бізнесу за кордон.
Зовсім інший ринок зі своїми правилами, але бачимо перспективу, – коментує Дідківська.
Читайте також: JYSK планує відкрити й оновити 20 магазинів в Україні у 2025 році
Частка експорту групи в продажах зросла з 1,5% у 2021 році до 4% у 2024-му. Експорт “ВіЯр” уже охоплює понад 30 країн, серед яких США, Європа, Австралія та ОАЕ.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації