Мікс-формати набирають популярність: як розвивається стрит-ритейл у складі нових ЖК
Ринок комерційних приміщень складі житлових комплексів наразі активно розвивається, а найбільшим попитом користуються невелики лоти площею до 150 кв. м.
Про це заявили українські девелопери в опитуванні "Інтерфакс-Україна".
Найвищий попит спостерігається на малі площі (50-100 кв. м) під кафе, аптеки, б’юті-бари, та середні комерційні площі (100-150 кв. м) під клініки та продуктові магазини. Малі та середні площі популярні, тому що вони легше адаптуються під потреби різних бізнесів, - зазначили у KAN Development.
Натомість великі площі (від 200 кв. м) затребувані рідше, їх займають переважно супермаркети або ресторани.
Такий розподіл попиту може свідчити про високу активність малого та середнього бізнесу, який шукає локації для кав’ярень, салонів, магазинів та офісів, каже директор Zezman Holding Юрій Мотуз.
За його словами, близько 58% продажів комерційних приміщень у складі ЖК в Одесі припадає на об’єкти площею 21-40 кв. м. У той же час експерт відзначив появу тенденції на придбання інвесторами двох невеликих приміщень для об’єднання у великий простір. Це також актуально для супермаркетів, аптек, мережевих магазинів зі складськими приміщеннями.
Комерційна директорка "Інтергал-Буд" Анна Лаєвська також відзначила, що популярність малих приміщень пояснюється їхньою нижчою вартістю.
Інвестори цікавляться комерційними приміщеннями на різних етапах – і на стадії котловану, і коли об’єкт вже готовий. Все залежить від локації та умов виплат. Маленькі приміщення продаються швидше, бо їхня вартість нижча. Оператори активно розширюються, заходять у нові приміщення, і загалом цей сегмент розвивається навіть краще, ніж ринок квартир, – розказала вона у коментарі "Інтерфакс-Україна".
Директорка з маркетингу групи компаній DIM Дарія Бедя повідомила, що запити стосовно купівлі та оренди комерційної нерухомості у складі ЖК за останні три місяці збільшилися на 24% та 23% відповідно.
Що відкривається на локаціях в ЖК?
Окрім традиційних кав’ярень та ресторанів, популярність набирають заклади мікс-форматів: поєднання кав’ярень з квітковими магазинами або книгарнями, повідомила CMO Alliance Novobud Ірина Міхальова.
Також попитом користуються зоомагазини та грумінг-салони для тварин.
Власники площ самостійно ухвалюють рішення щодо того, чим саме їм займатися. Як правило, вони вивчають вже наявну бізнес-інфраструктуру, зважують свої можливості, вивчаючи попит та пропозицію, – пояснила вона.
Водночас, як каже операційний директор Avalon Ярослав Возняк, на ринку є тенденція до планування комерційних площ на етапі створення концепції і проектування ЖК.
Забудовник чи девелопер має на меті сформувати ідеальну екосистему необхідної інфраструктури для мешканців квартир. З’явилися "адвокати" за комерційні площі на рівні створення концепції проекту і наступного проектування. Таким чином, з’явилось поняття "місто у місті" і комплекси з розвиненою інфраструктурою, – розповів він.
Читайте також: Індекс лояльності клієнтів: як змінився NPS у різних галузях бізнесу за три роки війни
Аналогічного принципу у проєктуванні житлових комплексів дотримуються і в компанії City One Development.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації