Алла Теліга, “Галя Балувана” та Wesoła Pani: про виклики франчайзингу та тонкощі польського ринку

Мережа, побудована Аллою Телігою, наразі нараховує 950 магазинів за франшизою. Модель розвитку компанії передбачає наявність власного виробництва в одній торговельній точці та ще дві-три точки неподалік виключно реалізують продукцію. З 2021 року компанія працює й на ринках європейських країн. 

Про тонкощі польського ринку Алла Теліга розповіла на Mind Export Summit 2025, пише Mind.

Наші партнери є виробниками. Ми не продаємо їм продукцію, а передаємо калькуляційні й технологічні карти та проводимо навчання, - каже Теліга.

Продукція в Польщі виготовляється з польської сировини за українською технологією. За її словами, вони адаптують рецепти під місцеві смаки. Спочатку вийшли на ринок без адаптації, але зрозуміли, що це помилка. Найняли технолога та скоригували рецептуру під уподобання покупців.

Наші партнери в Європі – українці, які виїхали. Головні виклики для них – мовний бар’єр і нерозуміння, як діяти. Якщо з мовою не допоможемо, то з організацією бізнесу можемо: партнери купують франшизу, а наша команда допомагає їм у всьому. Так вони уникають проблем, які ми вже розв'язали на старті, - зазначає вона.

Одна з цих проблем – комунікація з власниками приміщень й оформлення договірних відносин: багато місцевих нюансів передбачають роботу з юристами. Пошук постачальників також є проблемою.

В Україні ми працюємо без прив'язки до одного виробництва, наприклад, можемо використовувати різні молочні продукти від різних виробників залежно від регіону. У Польщі ж ціни на сировину значно коливаються, а нам була важлива стабільна доставка. Ми знайшли рішення, організувавши доставку з місцевого складу, - каже вона.

Ще одна проблема виходу на ринок Європи – пошук підрядників для ремонту та закупівля обладнання. Процеси в Польщі рухаються значно повільніше, ніж в Україні, тому мережі складно було знайти партнерів. Але, за словами Теліги, коли всі етапи пройдено – далі легше. Потім важливо завоювати довіру покупців. 

Наша ціна на напівфабрикати вища за середню, оскільки ми використовуємо якісну сировину. На початку, коли тільки відкрилися, покупці не розуміли, чому вареник із м'ясом коштує на 10 злотих дорожче, ніж у Biedronka, - каже вона.

Вона додала, що спочатку проводили дегустації, і це допомогло покупцям оцінити продукцію. А вже потім почали відкривати інші точки, адже поляки люблять, коли це не один магазин, а мережа.

Читайте також: Співзасновниця “Галя Балувана” та Wesoła Pani анонсувала запуск нової франшизи

Спочатку мережа не мала полиць для додаткових товарів, вони з’явилися пізніше. Також Теліга зазначила, що в магазинах продають не тільки їхні страви, а й товари для допродажу – сметану, масло, олію. Тож українські виробники можуть звертатися до них і домовлятися про розміщення своїх товарів на їхніх полицях.