“Будемо домагатися справедливості”. Ігор Сухомлин про конфлікт із “Галею Балуваною” та інше
Власник мережі вареничних "Балувана Галя" Ігор Сухомлин судиться з мережею магазинів напівфабрикатів “Галя Балувана” за право використання торгової марки. 20 червня 2025 року Сухомлин подав позов проти франчайзі "Галі Балуваної", свідчить судовий реєстр. Сухомлин також є співвласником піцерій Mimosa Brooklyn Pizza, відкриває нові заклади у Європі та думає про розвиток в Україні.
Про конфлікт із "Галею Балуваною" та відкриття закладів ресторатор розповів у інтерв’ю Forbes.
Про суд з “Галею Балуваною”
Запуск в Луцьку мережі магазинів заморожених напівфабрикатів зі схожою назвою "Галя Балувана" став приводом для суперечки між підприємцями.
В Європі вони б не змогли зареєструвати назву “Галя Балувана”. Але в країні з правовим нігілізмом часто можна порішати що завгодно. В ЄС одразу б сказали, що це порушення – якби зʼявилася, умовно, “Пошта Нова” поряд із “Новою поштою”, - каже ресторатор.
За його словами, першу вареничну “Балувана Галя” відкрили в 2011 році. Із власниками “Галі Балуваної” – Володимиром Матвійчуком і Аллою Телігою на той час знайомий Сухомлин не був.
Схожість брендів підприємець помітив у 2018-2019 роках, коли хтось сказав, що у Луцьку відкрився онлайн-магазин заморожених продуктів.
Почали писати їм листи. Тепер я точно знаю, що вони знали про наше існування. Вони надихнулися нашою назвою і просто переставили слова, - зазначив Сухомлин.
Він додав, що працював у своїх регіонах – Чернігів, Київ, Житомир, Черкаси. До Луцька, де розвивалася “Галя Балувана” було далеко. Засновники “Галі Балуваної” не реагували ніяк, каже Сухомлин. Вони відреагували лише після позову в 2021-му.
На той момент це нам уже сильно заважало. Гості плутали. Люди писали в Google чи в соцмережах: “Купили ваші заморожені вареники”. А ми ж свої теж продаємо – руками ліпимо щодня. Людям складно розрізнити “Галя Балувана” і “Балувана Галя”, - говорить Сухомлин.
Після суду підприємець надав дозвіл на реєстрацію торгової марки “Галі Балуваної” лише на 30-й клас – це заморозка, і все, що пов’язано з тістом: вареники, пельмені, кондитерка.
За домовленістю власники “Галі Балуваної” не могли заходити у 43-й клас – обслуговування, доставка, ресторанні послуги. Це були певні комерційні умови, додає ресторатор.
До цієї теми ми повернулися вже у 2024-му, коли побачили заклади громадського харчування з асортиментом ширшим за заморозку. Підприємець зустрівся із вже колишнім співзасновником мережі Володимиром Матвійчуком. Вони обговорили, чи однаково бачать ситуацію. Мені здалося – так, каже Сухомлин.
А потім я з інтернету дізнаюся, що він уже не є співвласником. Тому позов подаємо і проти франчайзера, і проти частини франчайзі. Будемо домагатися справедливості, - додає він.
Рішення суду очікують в короткостроковій перспективі.
Інші бізнеси Сухомлина
Ресторатор також мав ресторани “Велюров”, “Varenik’s паб” та запускав мережу “Чашка”.
Коли відкрили “Чашку” на Бесарабці у Києві – вона стала суперпопулярною. Ми потрапили в «біль» аудиторії. Усе, що тоді було – це російські мережі “Шоколадниця” і “Кофе Хауз”: архаїчні місця з 2000-х, - каже підприємець.
Інвестували у заклад близько 150 000-170 000 доларів. Загалом було п’ять “Чашок”. Залишилася тільки одна – в Черкасах, де зараз її перезапускають. Інші закрили з різних причин.
Сухомлин також є співвласником мережі піцерій Mimosa Brooklyn Pizza.
Просто хотіли створити головну піцерію міста – вайбову, веселу, з дружнім сервісом, як був у “Чашці”, - каже він.
Відкриття одного закладу Mimosa коштує по різному. У київську вклали приблизно 500 000 доларів.
Mimosa Brooklyn Pizza мала зʼявитися у 2019-му у Kyiv Food Market, проте не вийшло.
Не хочу “розчісувати манту”. Це було давно. Мали домовленості з Алексом Купером, які змінилися через третього гравця. Я психанув – і ми не зайшли, - пояснив ресторатор.
Ресторанний бізнес Сухомлина зсередини
Наразі Сухомлин має 23 заклади. Усі – у партнерстві, зокрема з Валерієм Гальперіним.
За його словами, мають обʼєднання проєктів. Наприклад, “Балувана Галя” – окрема компанія. Інші – монобрендові, але об’єднані спільними домовленостями, постачальниками.
Виторг усіх проєктів Сухомлина за 2024-й - менше, ніж 500 млн грн.
Пропозиції від потенційних інвесторів або покупців надходять, каже підприємець, а саме з-за кордону.
З України – ні. Періодично звертаються з-за кордону – з Баку, Арабських Еміратів, з європейських міст. Найчастіше питають про “Мімозу”. Але щоб хтось пропонував купити заклади в Україні – таких передумов наразі не бачу. Не той час, - додає він.
Також ресторатор відкрив заклад “Рута” в Мюнхені. За його словами, прийшла пропозиція від старого знайомого – ресторан у центрі.
Я одразу: “Давай “Мімозу”. А він каже: “Хочу український”, - говорить Сухомлин.
Проте масштабувати цю мережу не планують. “Мімоза” натомість з’явилася в Таллінні та Варшаві. Обидва заклади – франшиза.
Крім того, бізнесмен поділився планами запуску нового проєкту в центрі Києва. З його слів, це буде ресторан.
Читайте також: Вулична їжа: як трансформувався ринок та чому фуд-холи стали must-have для девелоперів
Заклад буде не великий, в центрі Києва, але не на Бессарабці.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації