Цікаве за тиждень (27 квітня). Fozzy Group виходить в Польщу, а IKEA відкладає повернення в Україну

Українська Рада Торгових Центрів зібрала найцікавіші новини ТРЦ, комерційної нерухомості, девелопменту та ритейлу за тиждень, з 21 по 27 квітня.

Індекс самопочуття ритейлу (RWBI) сезонно зріс у березні 2025 року

Зазвичай березень демонструє зростання Індексу самопочуття ритейлу (RWBI). Березень 2025 р. в цьому плані не став виключенням: RWBI в порівнянні з лютим збільшився на 2 пункти та становить 29,7 пунктів.

Значення RWBI рік тому, в березні 2024 р., становило 29,5 пунктів.

З інфографікою зміни Індексу самопочуття рителу пропонуємо ознайомитися в матеріалі.

*Довідка. Індекс самопочуття ритейлу (Retail Well-Being Index – скорочено RWBI) розроблено в 2020 р. Українською Радою Торгових Центрів, який дозволяє в динаміці відстежувати рівень самопочуття ритейлу, враховуючі такі показники, як відвідуваність торгових центрів, вакантність площ в ТЦ та рівень ставок оренди. В пілотному режимі RWBI відстежується з серпня 2021 р.

Співвласник Fozzy Group став франчайзі мережі Carrefour у Польщі

Співвласник одної з найбільших торгово-промислових груп України Fozzy Group Володимир Костельман став франчайзі одного з супермаркетів мережі Carrefour у Польщі, для чого створив окрему компанію.

Наприкінці 2023 року у Варшаві зареєстрували нову компанію – Idkfa Idclip. Серед співвласників Fozzy Holdings Limited.

У її власності є один торговий обʼєкт, з’ясувало за півтора року польське галузеве видання Wiadomosci Handlowe. Це супермаркет французького ритейлера Carrefour у Познані.

Компанія Idkfa Idclip є франчайзі французької мережі, але не “на стандартних умовах”, стверджують журналісти Wiadomosci Handlowe.

IKEA не планує повернення в Україну

Шведський меблевий гігант IKEA поки не планує повертатися на український ринок через безпекові фактори.

Нашим головним пріоритетом для повторного відкриття магазину в Києві є безпека для наших співробітників та клієнтів. Ми також повинні забезпечити наявність усіх інших операційних аспектів, включно з постачанням продукції. Наразі ми не можемо сказати, коли це станеться, — йдеться у повідомленні.

При цьому раніше операційний директор ТРЦ Lavina Mall і ТРЦ Blockbuster Mall Дмитро Лашин говорив про можливе повернення мережі в Україну вже цього року.

Топ-10 продуктових мереж в Україні за кількістю магазинів та темпами відкриття

Майже половина лідерів на ринку продовольчого ритейлу України, окрім вже традиційних - національних мереж “АТБ”, “Сільпо” та “Фора”, представлена регіональними гравцями, що динамічно розвиваються.

Про це свідчить річне аналітичне дослідження Retail Association of Ukraine про розвиток українського продовольчого роздробу по кількості магазинів за 2024 рік.

У дослідженні систематизовано дані щодо кількості відкриттів нових магазинів майже трьома десятками продуктових ритейлерів України, які є членами RAU. Була зібрана та узагальнена інформація за 12 місяців 2024 року, враховуючи динаміку розвитку FMCG-мереж по регіонам, детальніше читайте тут.

Власнику Sinsay загрожує штраф за приховування деталей виходу з рф

Польській компанії LPP, до якої входять бренди Cropp, Sinsay, Mohito та Reserved, загрожує штраф через невчасне розкриття інформації про основні умови продажу своєї російської дочірньої компанії "РЕ Трейдинг" у 2022 році.

Після початку повномасштабного вторгнення рф в Україну, коли Євросоюз запровадив санкції проти росії, влада Польщі наказала компаніям, які працюють у країні, швидко вивести свій бізнес.

Читайте також: Точка дотику бізнесу та ветеранів: Ironwill закликає тримати тил разом

На початку березня 2022-го LPP призупинила постачання нових колекцій у російські магазини й розпочала переговори про продаж активів. Також того року компанія оголосила про продаж російського бізнесу китайському консорціуму.

У березні 2024-го компанія Hindenburg Research звинуватила LPP у фіктивному виході з рф. З'ясувалося, що дубайська компанія Far East Services, яка придбала російські активи LPP, була заснована за день до оголошення про угоду й не має зв'язків із Китаєм. Hindenburg стверджував, що один із колишніх працівників LPP прямо назвав компанію ширмою, бо насправді російський бізнес "прямо контролюється офісом і керівництвом LPP".