Криза кадрів у ресторанному бізнесі: як зберегти команду в умовах війни?
Український бізнес через повномасштабне вторгнення та його наслідки переживає складні часи, що собливо це відчутно у сферах, де критично важлива висока залученість персоналу, зокрема в ритейлі та логістиці. За даними дослідження Poster, 68% власників ресторанів постають перед труднощами у наймі та утриманні персоналу.
Як адаптувати стратегії управління персоналом до нових реалій і залишатися конкурентоспроможним розповіла в колонці NV.Бізнес Оксана Середюк, співвласниця ресторанів BAO і NAM, BAO Lviv, Georgia, мережі ресторанів Mafia.
Якість виконання роботи знижується
Повномасштабна війна та невизначеність призвели до зростання емоційного виснаження працівників. Це проявляється у зниженні відповідальності, складнощах із самостійним прийняттям рішень та труднощах із дотриманням робочих дедлайнів.
Окрім дефіциту кваліфікованих кадрів ми спостерігаємо зміну поведінкових моделей співробітників. В умовах тривалої напруги люди несвідомо шукають стабільності, очікуючи чітких правил та більшої турботи з боку роботодавця, — каже Оксана Середюк.
Відповідно, бізнеси, які зможуть адаптувати управління, вибудувати ефективну систему підтримки та створити передбачуване середовище для працівників, виграватимуть у боротьбі за команду, додає вона.
Формування команди в нових умовах
Ефективне управління командою не обмежується лише фінансовою мотивацією. Сучасний працівник потребує структурованості робочих процесів, емоційної підтримки та зрозумілих перспектив розвитку.
Щоб скоротити плинність кадрів та підвищити їхню залученість, ми виділили чотири ключові напрямки: турбота, прозорі правила, навчання та емоційна підтримка, — зазначає Середюк.
Турбота про команду як стратегічний інструмент
Забезпечення базових потреб працівників — один із ключових факторів їх утримання. Одним із дієвих інструментів у цьому напрямку є корпоративне харчування.
За даними одного з партнерів, каже Середюк, плинність кадрів після впровадження системи корпоративного харчування знизилася на 20%.
Ми не просто забезпечуємо працівників харчуванням, а робимо це одним з наших обовʼязкових корпоративних ритуалів: зупиняємо всі робочі процеси, оголошуємо спільну перерву, роздаємо ланч-бокси та створюємо цей момент єдності, — додає Оксана Середюк.
Прозорі правила та зворотний зв’язок
Прозорі правила, зрозумілі процеси, чіткий план дій та передбачувані очікування допомагають людям почуватися впевнено та знижують рівень тривожності й стресу. Окрім цього, важливо приділяти увагу внутрішній комунікації.
Ми запровадили регулярні та обов’язкові зустрічі, де працівники можуть обговорювати робочі виклики, отримувати підтримку та допомогу. Якщо раніше це було раз на тиждень і за запитом, то зараз це обов’язкове правило для ефективної комунікації та взаєморозуміння в команді, — зауважує Середюк.
Ще однією дієвою практикою є система регулярного зворотного зв’язку, яка дозволяє працівникам розуміти свої сильні сторони та підвищувати ефективність роботи.
Інвестиції в навчання
Працівники залишаються там, де бачать перспективу. Тому важливо створювати середовище безперервного розвитку, інвестуючи в навчання на всіх рівнях.
Як це працює у нас? Офіціанти ресторанів преміумсегмента обов’язково вивчають англійську та проходять курси з театральної майстерності для кращої комунікації з гостями. Кухарі вивчають колористику, відвідують музеї та аналізують поєднання кольорів у мистецтві, що допомагає їм краще працювати з візуальною подачею страв, — коментує Середюк.
Вона додає, що всі команди, під керівництвом менеджерів, регулярно відвідують театри та культурні події, що розширює їхній світогляд.
Такий підхід не тільки підвищує рівень сервісу, а й формує культуру розвитку всередині компанії.
Емоційна підтримка
Розуміння психологічного стану працівників і їхньої стресостійкості дозволяє ефективніше будувати робочі процеси та створювати сприятливе середовище всередині команди.
Саме тому ми інтегрували психологічне тестування у процес рекрутингу, щоб розуміти емоційний стан майбутніх співробітників. На основі цих даних ми можемо формувати індивідуальні підходи до роботи з командою, своєчасно виявляти ознаки стресу та впроваджувати підходи для його подолання, — зауважує Оксана Середюк.
Читайте також: Ресторанні тренди майбутнього: що змінить український ринок HoReCa?
Окрім цього, запроваджено систему психологічної підтримки для команди. У разі необхідності співробітники можуть отримати професійну психологічну консультацію, що сприяє зниженню рівня стресу, допомагає швидше адаптовуватися до змін і залишатися продуктивними.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації