Відкриття нових магазинів у росії скоротилося до мінімуму за 15 років

Обсяг зайнятих магазинами торгових площ у росії скорочується. За підсумками першого кварталу 2025 року портфель 200 найбільших російських мереж товарів повсякденного вжитку збільшився лише на 218,7 тис. кв. м.

Це майже вдвічі менше, ніж за аналогічний період минулого року і є найнижчим показником приросту за перший квартал за останні 15 років, повідомляють росЗМІ, пише “Бізнес Цензор”.

Також у січні-березні 2025 року кількість закриттів магазинів перевищила минулорічний рівень. Закривалися магазини великого формату, дискаунтери та супермаркети, що пояснювалося низькою ефективністю торгових точок.

Водночас на зниження інвестиційної активності ритейлерів впливає уповільнення споживчого попиту на тлі рекордного інфляційного тиску. Так, в першому кварталі 2025-го продажі продуктів харчування зросли лише на 2,1% у річному вираженні, що більш ніж утричі (6,8%) нижче за минулорічний показник. Це мінімальне значення за останні сім кварталів. При цьому інфляція в цей період становила 13,3% рік до року.

Також уповільнення зростання позначилося на фінансових показниках. Сукупний виторг 10 найбільших ритейлерів росії в сегменті товарів повсякденного вжитку в січні-березні 2025 року збільшився на 16,8% рік до року, до 2,91 трлн руб., тоді як роком раніше зростання становило 23,6%.

Читайте також: Білоруська компанія налагодила постачання люксових брендів до рф – розслідування

Раніше ми повідомляли, що малий і середній бізнес у росії дедалі більше відчуває наслідки уповільнення економіки. У квітні 2025 року індекс ділової активності цього сектора продемонстрував чергове зниження. Показник опустився до рівня, який востаннє фіксували у січні 2023 року.