Міжнародні компанії і бренди залишають рф заради лояльності клієнтів – дослідження

За даними Edelman Trust Barometer, шість з десяти європейців хочуть, щоб компанії "карали" країни, які порушують права людини та міжнародне право.

Тому шлях, який обирають міжнародні компанії у комунікації з рф після початку повномасштабної війни, визначає їхні стосунки з клієнтами на довгий час.

Через це п’ять з десяти людей змінили своє ставлення до брендів та компаній зважаючи на те, як вони відреагували на вторгнення рф.

З іншого боку – компанії, які пішли з росії через війну та зазнали шоку від втрати ринку і прибутку, повернуть втрачене шляхом розширення на нові ринки та збільшення присутності на існуючих завдяки виправданню очікувань клієнтів, – кажуть фахівці Ukrainian Trade Guild.

Експерти UTG вважають, що вести бізнес в рф стало токсично і це призвело до:

  • припинення роботи;
  • блокування поставок;
  • зупинки інвестицій;
  • повного виходу з ринку більшості європейських і світових брендів.

За прогнозами, ймовірність повернення популярних брендів в країну-агресорку у найближчій перспективі низька. Тому нинішня солідарність і лояльність - це шанс для України одразу після закінчення війни залучити нові світові бренди, які раніше ігнорувати наш ринок.

Які компанії вийшли з ринку рф?

З початком повномасштабної війни з країни-агресорки вийшли такі ритейл-бренди: Adidas, ASOS, Apple Store, Samsung, Burberry, Carlsberg, Dell, Diageo, Fazer, HP, Canon, H&M, Hermès, Cartier, Chanel, iHerb, Inditex, IKEA, Kering, JYSK, LEGO, Levi Strauss & Co, LPP, LVMH, Mango, Marks & Spencer, McDonald’s, Mytheresa, Nike, Pernod Ricard, Plzensky Prazdroj, Staropramen, Budějovicky Budvar, Swarovski, Yoox, Sephora, Paulig, Puma, Valio.

Читайте також: Американська TJX Companies вийшла із співвласників російської off-price мережі Familia

Серед виробників сучасних технологій рф бойкотують: CISCO, Intel, Ericsson, IBM, Microsoft, Nokia, NVIDIA, Panasonic, Acronis, OneWeb, Oracle, SAP, Hitachi, Siemens, а e промисловості це BASF, Danone, Henkel.

Покинули рф і найбільші представники ринку послуг і дозвілля: Accenture, BCG, CMA-CGM, DHL, EPAM Systems, FedEx, Foster+Partners, McKinsey, Mediterranean Shipping Company, Maersk, UPS, Zaha Hadid Architects, BBCOne, Electronic Arts, Rockstar Games (GTA, RDR), MEGOGO, Netflix, Paramount, Sony, Spotify, Warner Bros, Walt Disney Company, Tik-Tok, Twitch, Coursera.

UTG