Рік без fashion-гігантів: чи вдалось українським брендам зайняти місце Inditex і H&M
Іноземні fashion-ритейлери займали 78% ринку до повномасштабної війни. З початком вторгнення найбільші гравці ринку, зокрема Inditex і H&M, зачинили свої магазини в Україні і це змінило ситуацію докорінно.
За даними гендиректора компанії Pro-Consulting Олександра Соколова, до 24 лютого у "організованому" ритейлі домінували іноземні бренди. Поза ТРЦ ситуація також складалась не на користь українських виробників, а тепер у них з’явилась можливість відібрати більшу долю ринку.
Ми опинилися в аномальних умовах, коли найбільші світові fashion-гравці пішли або тимчасово закрилися в Україні, – розповідає власниця бренда Kachorovska Аліна Качоровська.
Зараз на перших позиціях в “організованому” ритейлі все ще іноземні компанії, 10% у польської LPP S.A.(бренди Reserved, Cropp, House) і 7% – у турецької LC Waikiki.
Можливість вибороти своє місце під сонцем використали не всі, але майже всі провідні українські бренди змогли збільшити виторг за минулий рік. Цьому не завадили навіть падіння купівельної спроможності населення та його міграція за кордон.
Кому вдалося найкраще?
Олександр Соколов називає Goldi (Льонокомбінат), VOVK та Estro.
За даними сервісу YouControl, минулого року виручка Goldi зросла на 22%, VOVK – на 6,5%, тоді як дохід найбільшого гравця польської LPP зменшився на 20%.
За словами українських гравців ринку fashion-ритейлу, з такими гігантами, як Inditex і H&M конкурувати складно. Вони мають масштабний і агресивний маркетинг, неспівставний з бюджетами вітчизняних компаній.
На думку Качоровської, тимчасова відсутність брендів групи Inditex та H&M "підсвітила" наші бренди і вони отримали час, увагу покупців. Наприклад, виторг у бренду Kachorovska зріс на 10%, а середній чек – на 40%.
CEO Arber Вадим Золотаревський запевняє, що їм вдалося замінити Zara і Massimo Dutti. За 2022 рік бренд розширив жіночу колекцію на 30%, загальний попит у мережі зріс на 20% (не враховуючи тимчасово закриті магазини у Харкові, Миколаєві, Херсоні).
Ще краще справи йдуть у виробників тактичного-військового та універсального одягу, наприклад, бренду Bezbrendu.
Засновник компанії Cергій Самарський зазначає, що українці почали більше купувати універсальний одяг, який підходить на усі випадки життя. Bezbrendu збільшили виробництво термобілизни, щоденного, зручного одягу та лосин різного ступеня утеплення, а виторг компанії зріс на 30%.
Ще одним прикладом є виробник тактичного та військового одягу M-TAC, у виробах якого часто ходить президент Володимир Зеленський.
Що буде далі?
Сергій Самарський має не дуже оптимістичні прогнози щодо внутрішнього попиту цьогоріч, оскільки з України виїхала значна частина цільової аудиторії.
А от Качоровська бачить перспективу у регіонах, для її бренду спрацювало проведення шоурумів за принципом європейських подібних івентів, на які запросили власників регіональних магазинів.
Читайте також: Inditex виходить на ринок Узбекистану через франшизу
Після цього локальні магазини у Вінниці, Харкові, Дніпрі, Чернівцях почали активно надсилати запити їй на закупку одягу.
Arber ставить на експансію за кордоном, у 2022 році магазин українського бренду з’явився у грузинському Тбілісі.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Архітекторка Роксолана Медвідь: технологічні інновації, які визначають майбутнє торговельних центрів
- Українська Рада Торгових Центрів - Головна сторінка
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- Локації ритейлера ringoo вже почала займати херсонська мережа "Кібернетики"
- Індекс споживчих настроїв українців впав до найнижчого рівня з початку повномасштабної війни
- У івано-франківському ТРЦ Veles Mall відкрився перший у місті магазин Skechers (фото)
- Прямі збитки українських ритейлерів через війну сягають майже 2,5 млрд доларів (дослідження)
- Fozzy Group відкрила два нові спортклуби Apollo Next у Києві та Борисполі
- Обійдеться майже в 10 млн євро. Lidl через суд змушує мережу Tesco провести ребрендинг
- У Кам'янці-Подільському навесні 2024-го відкриється перший професійний ТЦ SAKURA Park (фото)