Сергій Морголя, “Оазис”: про роботу з перших днів війни, зростання відвідуваності, зміну орендарів і міграцію населення

Керуючий директор ТРЦ “Оазис” Сергій Морголя у ексклюзивному інтерв’ю УРТЦ розповів про відновлення роботи у перші дні війни, безпеку, міграцію відвідувачів та нові відкриття.

*Довідка. ТРЦ “Оазис” - найбільший торгово-розважальний центр Хмельницького, загальною площею 30 тис. метрів квадратних. ТРЦ на ринку з 2008 року, в ньому працює понад 120 магазинів.

Як змінилась робота ТРЦ з початком війни, чи припинялась діяльність?

Впевнений, що жоден з нас ніколи не забуде той день. Хтось прокинувся від вибухів, хтось від гуркоту військової техніки під вікнами, а хтось від телефонного дзвінка рідних: "Почалось". Я розумів, що, переступивши зранку поріг торгового центру, матиму одне питання від усіх "А що далі?", "Відкриваємось?", "Працюємо?".

Вирішили, що не припинятимуть роботу продуктовий супермаркет "Сільпо" та "Аптека DS". Решта магазинів – за бажанням та рішенням власників.

За кілька днів з проханнями відновити роботу магазинів з одягом та технікою до нас почали звертатися мешканці міста та наші співвітчизники, які покидали свої домівки з регіонів, де велися бойові дії. Наша команда дуже швидко відпрацювала можливість поступового відновлення роботи, було проведено ряд переговорів з партнерами. Вже у перших числах березня працювало 95% магазинів.

Звісно, обговорювалась і фінансова частина співпраці. Тоді для нас основною ціллю було запустити роботу торгового центру, тож орендні ставки були зменшені практично до собівартості. Ми розуміли, що загалом персонал ТРЦ складає понад 1000 осіб, і усім їм необхідна можливість працювати, забезпечувати свої родини. Мала працювати й економіка країни, хоч вже й у режимі воєнного стану.

Як змінився пул орендарів за цей час? Чи вдається залучати нових рітейлерів?

Ми постійно працюємо над покращенням складу орендарів незалежно від ситуації у нашій країні. Так, на початку війни у нас було кілька партнерів, які закрили свій бізнес та виїхали з міста. Були й “слабкі” оператори, у заміні яких була потреба.

А ще з’явилось розуміння і того факту, що наше місто поповнюється новими підприємцями й компаніями за рахунок їх релокацій у більш безпечні місця. Тож акцент був саме на допомозі їм. Як результат у нас з’явилися партнери з Чернігова, Харкова, Сєверодонецька та Херсона.

Враховуючи факт зростання попиту на торгівельні площі, звільнені раніше локації були практично одразу зайняті новими операторами.

Впродовж року у нас відкрилися такі бренди як: Rieker, Sport City, “Мармеладний Джек”, “LetOut”, “Eva”, “Секунда”, ювелірний магазин “Карат” та ін. У нових форматах відчинили свої двері магазини “Ябко” та Columbia.

Як змінилась кількість відвідувачів у зв'язку з міграцією населення?

Географічне розташування міста стало основним чинником у виборі для багатьох українців, змушених залишати свої домівки на Сході.

Розуміючи, що відвідуваність ТРЦ зростає щоденно, ми взяли курс на максимальне відновлення повноцінної роботи торгово-розважального центру. Важливо зазначити, що під час ухвалення такого рішення, першочергово розглядалося питання безпеки працівників і відвідувачів. (ми вже тоді вивчали можливість використання цокольного поверху ТРЦ, як укриття).

Після врахування усіх питань та вжиття потрібних заходів, буквально за лічені години ми провели переговори з великими fashion-операторами: LC Waikiki, Goldi, Megasport, а пізніше і Sinsay, про їх відкриття. Протягом наступних кількох днів практично всі оператори відчинили свої двері. Саме за цю оперативність, готовність бути поруч та розуміти обставини, а головне, за відвагу їх персоналу - висловлюю щиру подяку нашим партнерам! Усім, хто йшов на роботу, розуміючи можливі ризики.

Чи змінилось ставлення та лояльність відвідувачів до торгового центру?

Саме у тому і полягає ефективність нашої роботи, щоб імідж ТРЦ, а отже і його відвідуваність лише зростали. Це основні показники ефективності роботи нашої команди. Якщо аналізувати річні дані трафіку, то ми спостерігаємо його приріст з місяця у місяць.

Наприклад, у березні 2023 року відвідуваність була на рівні грудня минулого року, а він рахується найбільш вдалим у торгівлі та завжди є успішним з точки зору товарообігу.

На мою думку, досягти гарних показників нам вдалось ще й завдяки тому, що від початку війни ми не тільки першими відчинили свої двері для відвідувачів, але і вперше в місті почали організовувати благодійні концерти спільно з волонтерами і артистами Хмельницького.

Збирали кошти на автомобілі, дрони, тепловізори та приціли. Все це для наших хлопців та задля перемоги. Такі активності допомогли покращити статистику відвідуваності та ставлення до ТРЦ в цілому. Кожен відвідувач особисто може долучитись до доброї справи та зробити маленький, але такий важливий внесок у перемогу. Ми працюємо лише з перевіреними фондами, громадськими організаціями та волонтерами, а усі звіти щодо зібраних коштів оприлюднюємо на наших сторінках у соціальних мережах. Також звітують і самі волонтерські організації.

Звичайно, усім нам дуже хочеться, щоб наймолодші наші відвідувачі не відчували сьогоднішніх реалій і мали щасливе та усміхнене дитинство. Дитинство – це емоції, і ними наша команда забезпечує малечу на відмінно. Щотижня проводимо активні програми для дітей з аніматорами, безкоштовні майстер-класи, розіграші, акції та інші соціальні заходи. Встановлюємо яскраві та цікаві фотозони, часто патріотичного характеру.

Який зараз середній чек? За якими емоціями люди йдуть у ТРЦ під час війни?

Аналізуючи дані, які нам надають орендарі, ми бачимо тенденцію до зростання товарообороту в гривнях у порівнянні з минулими роками. Також є оператори, в яких товарообіг повернувся до довоєнних показників у доларовому еквіваленті. Загалом по ТРЦ ми спостерігаємо поступове зростання товарообігу пропорційно до росту відвідуваності.

Які плани у Вас на цей рік? Чи чекаєте нові відкриття?

Без планів ніяк! І головний наш план на цей рік на 100% збігається із планами та бажаннями мільйонів українців – здобути Перемогу та мир.

Що ж до найближчих цікавих новин для наших покупців та відвідувачів, то, звісно, у нашої команди є безліч цікавих ідей задля покращення tenant mix.

Так, уже протягом найближчих днів ТРЦ “Оазис” порадує містян відкриттями магазинів: “Цитрус”, AnSa (бренди Armani Exchange, Boss, Hugo). А родзинкою для усіх стане концептуально новий, детально продуманий ресторан “Простір”, який буде відкрито на другому поверсі нашого торгового центру. Що буде далі – час покаже. Ми завжди готові до діалогів, переговорів та нових відкриттів.